اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195500042

مدیر توسعه حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع:

ایدرو مسئول بازنگری سندراهبردی صنعت خودرو شد

کد: 13950915195500042

https://goo.gl/aS8cne

، تهران , (اخبار رسمی): بازنگری سند راهبردی صنعت خودرو که به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شده، در مرحله انتخاب طرح مشاوران خارجی قرار گرفته و به احتمال زیاد تا 8 ماه دیگر امضای قرارداد با یکی از این مشاوران نهایی می‌شود.

ایدرو مسئول بازنگری سندراهبردی صنعت خودرو شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ، نشاط مفیدی مدیر توسعه صنایع حمل ونقل سازمان گسترش افزود : ایدور مسئول کمیته تدوین راهبرد شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو است. حدود 4 ماه پیش موضوع بازنگری در اهداف و سیاست‌های صنعت خودرو به این کمیته ابلاغ و در همان زمان جلسه با اعضای پیشین کمیته برگزار شد که در این جلسه چارچوب‌های تهیه و تدوین این سیاست‌ها مشخص شد.
نشاط مفیدی ضمن اشاره به این نکته که  برای آنکه برنامه‌ریزی‌ها متحولانه باشد، همزمان با تشکیل کمیته، با چند مشاور خارجی وارد مذاکره و مشورت شدیم و از آنها درخواست طرح کردیم، اظهار داشت: درحال‌حاضر در مرحله انتخاب این طرح‌ها قرار گرفته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا 8 ماه آینده با یکی از این مشاوران به امضای قرارداد برسیم.
مدیر توسعه صنایع حمل ونقل ایدروبا بیان اینکه  همکاری این مشاور خارجی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌صورت مستقیم نخواهد بود ، گفت این مشاور از طریق یکی از شرکت‌های داخلی ایدرو به کمیته بازنگری در سند صنعت خودرو مشاوره می‌دهد و در نهایت مسئولیت کار به عهده این شرکت وابسته (از زیرمجموعه‌های ایدرو) است.
 وی در پاسخ به این پرسش که کدامیک از شرکت‌های زیرمجموعه ایدرو برای عقد قرارداد با مشاوران خارجی انتخاب شده‌اند، گفت: از سازمان مدیریت صنعتی درخواست کرده‌ایم در تدوین سند جدید راهبرد صنعت خودرو به ما کمک کنند. از آنجایی که خودرو صنعتی بین‌المللی است باید اسناد این صنعت در کشورهای منطقه، خاورمیانه، الگوهای برتر در دنیا و... موردمطالعه قرار گیرد بنابراین این سازمان علاوه بر بهره‌گیری از توانمندی خود برای دستیابی به این اسناد خارجی با مشاوران خارجی نیز به مذاکره پرداخته است بنابراین طرف قرارداد سازمان مدیریت صنعتی یا شرکت‌های زیرمجموعه ایدرو خواهد بود.

نشاط‌ مفیدی علت تاخیر در بازنگری را منوط به زمانبر بودن انتخاب مشاور خارجی دانسته و معتقد است برای سند راهبردی افقی بلندمدت در نظر گرفته شده و برای تعیین این زمان مشاور باید نظر بدهد. به گفته مدیر صنایع حمل‌ونقل ایدرو، مشاور چارچوب سند را پیشنهاد کرده، این موضوع در کمیته داخلی مطرح و بررسی می‌شود و پس از رای‌گیری به نتیجه خواهد رسید. علاوه بر آن امکان دارد اعضای جدیدی از سازمان‌های مختلف ازجمله کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، پلیس، دیگر وزارتخانه‌ها، سازمان ملی استاندارد و... برای حضور در این جلسات دعوت شوند. وی در ارتباط با ایده‌آل نبودن سند راهبردی صنعت خودرو در چشم‌انداز 1404 معتقد است این سند ایده‌آل بوده و خودروسازان باید تلاش کنند بخش بیشتری از اهداف محقق شود و اگر به برخی برنامه‌ها نرسیدند، این اهداف در برنامه دوم اصلاح خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یک سازمان توسعه‌ای بوده که به منظور گسترش و نوسازی صنایع کشور از راه بررسی های علمی و صنعتی و تهیه و تربیت کادر مدیریت و تاسیس شرکتهای صنعتی، معدنی و خدماتی و یا مشارکت در آنها و کمک و راهنمایی‌های فنی به واحدهای صنعتی و معدنی در سال 1346 تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید