اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950917196765500

اتاق بازرگانی تهران تحلیل کرد

بخش خصوصی درچه طرح های دولتی می تواندمشارکت کند

کد: 13950917196765500

https://goo.gl/UsjtFD

، تهران , (اخبار رسمی): در لایحه بودجه سال آینده جدولی با عنوان « طرح های قابل اجرا با مشارکت بخش خصوصی» جای گرفته است که در واقع نقش و فعالیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف و پروژه های دولتی را مشخص می کند.

بخش خصوصی درچه طرح های دولتی می تواندمشارکت کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی تهران، نگاه دولت در لایحه بودجه سال آینده که دو روز پیش از سوی رئیس جمهور به مجلس ارائه شد، چگونه است ؛ دولت در چه پروژه هایی از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده خواهد کرد و آیا محدودیت هایی برای حضور فعالان بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی وجود دارد.

در لایحه بودجه سال آینده جدولی با عنوان « طرح های قابل اجرا با مشارکت بخش خصوصی» جای گرفته است که در واقع نقش و فعالیت بخش خصوصی در حوزه های مختلف و پروژه های دولتی را مشخص می کند. جدولی که 22 موضوع برای آن در نظر گرفته شده است و حدود مشارکت دولت و بخش خصوصی را تعیین کرده است. در این جدول بیشتر طرح هایی که به آن ها اشاره شده است در حوزه برق، آب و نیرو است. مانند ساخت انواع نیروگاه های حرارتی و تجدید پذیر و شبکه های آب رسانی، فاضلاب و...

همچنین در این طرح ها می توان به چندین موضوع در حوزه ریلی و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی هم اشاره کرد. علاوه براین توسعه فرودگاه امام خمینی و بنادر خشک نیز از دیگر مورادی است که براساس لایحه بودجه دولت می تواند در ساخت آن ها از مشارکت بخش خصوصی بهره ببرد.

اما نکته مهم در این بین عدم وجود موضوعات در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که هیچ بندی از 22 طرح را در جدول « طرح های قابل اجرا با مشارکت بخش خصوصی» به خود اختصاص نداده است و این درحالی است که با اجرایی شدن قراردادهای نفتی (IPC) تصورها براین بود که از مشارکت های بخش خصوصی بیش از گذشته استفاده خواهد شد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]