خانه سیمین و جلال پاتوق فرهنگی نویسندگان می شود

کد: 13950920197706015

https://goo.gl/NgXlFP

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پیمانکار مرمت خانه سیمین و جلال ، این مجموعه که مرمت و بازسازی آن تا چند ماه آینده و در نیمه اول سال آتی به اتمام می‌رسد، به عنوان یک پاتوق فرهنگی برای نویسندگان تبدیل خواهد شد.

خانه سیمین و جلال پاتوق فرهنگی نویسندگان می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، احمد حکیمی پور، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران به همراه  جمعی از خبرنگاران در بازدید یک‌ روزه از بناهای تاریخی پایتخت، از روند مرمت خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور بازدید کردند.

حکیمی پور در بازدید از خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد با بیان اینکه سیمین و جلال از مفاخر ادبیات معاصر ایران هستند، گفت: این دو نویسنده از جمله روشن فکران ایرانی به شمار می آیند که در راستای برطرف کردن موانع توسعه کشور و در ارتقای جریان فرهنگی کشور اثرگذار بودند.

وی با بیان اینکه جلال آل احمد جزء نویسندگانی است که امام خمینی (ره) به نیکی از وی یاد می‌کرد گفت: جلال آل احمد یکی از پیشتازان الگوی توسعه ایران بوده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پیمانکار مرمت خانه سیمین و جلال  قرار است این مجموعه به عنوان یک پاتوق فرهنگی برای نویسندگان بدل شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پتاسیل موجود در تهران باید با سیاستگذاری مناسبی برای ترویج گردشگری ادبی در شهر صورت گیرد ،افزود: خانه جلال و سیمین میراثی ماندگار از روشنفکران معاصر این سرزمین است که باید برای آیندگان حفظ شود.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پیمانکار مرمت خانه سیمین و جلال، روند بازسازی و احیای این مجموعه تا چند ماه آینده و در نیمه اول سال آتی به اتمام می‌رسد.

حکیمی پور ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف خانه جلال و سیمین دانشور با بیان اینکه شهرداری تمام اسباب و وسایل این دو نویسنده بزرگ را در انبارهای مخصوص نگهداری می‌کند تا آسیبی به آنها نرسد گفت: این در حالیست که قبل از برداشتن وسایل و آغاز مرمت این خانه، از تمامی اسباب و نحوه چینش آنها عکس و فیلمبرداری صورت گرفته و پس از مرمت نیز مجددا این وسایل به مانند قبل بر سر جای خود قرار می‌گیرند.

گفتنی است در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران و با هدف باز زنده سازی خانه های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان به عنوان پایه های فرهنگ و هنر در جامعه، منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور با مساحت420 متر مربع به تملک شهرداری تهران درآمده است.

خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در فاصله کمی از میدان قدس و در محله دزاشیب واقع شده و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مسئولیت مرمت و بازسازی آن را به عهده دارد.

 خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد  با زیربنای حدود 250 مترمربع و شامل 2 طبقه در بن بست ارض خیابان دزاشیب قرار دارد که به زودی تبدیل به خانه موزه خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]