مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران :

ایزوایکو توانمندی ساخت کشتی های کشتیرانی را دارد

کد: 13950920197960042

https://goo.gl/Ufzu9E

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل شرکت ایزوایکو اعلام کرد : این شرکت اکنون به نقطه ای رسیده که می تواند در هر شرایط رقابتی فعالیت کند.

ایزوایکو توانمندی ساخت کشتی های کشتیرانی را دارد

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، حمید رضائیان اصل در گفت و گو با خبرنگاران در محل این شرکت در بندرعباس با اشاره به حمایت ها و هدایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به ویژه شخص دکتر معظمی رئیس هیات عامل آن گفت : این حمایت ها باعث شد که ایزوایکو بتواند مسائل و مشکلات گذشته را پشت سر بگذارد و امروز به توانمندی های بسیاری دست یابد .
مدیر عامل شرکت ایزوایکو با اشاره به دستاوردهای چهار سال گذشته این شرکت گفت : با برنامه هایی که در ایزوایکو تدوین و در حال اجراست ، فضای اشتغال چندبرابر افزایش می یابد.
مهندس رضائیان با تاکید بر اینکه اگر قرار است کشور کشتی ساز شود ، همه باید هزینه های آن را بپردازند ، افزود : ما کره ای ها را کشتی ساز کردیم اما حاضر نیستیم این فرصت و تجربه را در اختیار شرکت داخلی قرار دهیم .
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه کشتی سازی امروز ما کشتی سازی دیروز نیست ، تصریح کرد : به آب انداختن کشتی ایران کاشان خیلی از مسائل و شبهات را شفاف و رفع کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد و برنامه آینده ایزوایکو اشاره و تصریح کرد : در چهار سال گذشته شرکت توانست بدهی های خود را پرداخت کند ، پروژه های معوقه را انجام دهد و کارخانه را به سود دهی برساند.
رضائیان افزود : درآمد ایزوایکو در پنج سال گذشته پنج برابر شده و از 90 میلیارد تومان به 525 میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل ایزوایکو تصریح کرد : در استراتژی چهارسال آینده تلاش داریم این شرکت را به یکی از شرکت های برتر در حوزه کشتی سازی تبدیل کنیم و در تفاهم نامه هایی که در حال نهایی شدن است در تلاشیم ظرفیت شرکت را به پنج برابر کنونی افزایش دهیم.
رضائیان با بیان اینکه شاید در 20 سال گذشته عملکرد صنعت کشتی سازی چندان مناسب نبوده خاطر نشان کرد : اکنون این توانمندی برای ساخت کشتی در هر مقیاس در کشور وجود دارد اما متاسفانه اعتمادی نیست و اگر نگاه ملی در صنایع کشتی سازی باشد هیچ چیز از دنیا کم نداریم.
مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به اینکه کشتی های ساخت این شرکت هم اکنون با استانداردهای جهانی در آبهای بین المللی در حال تردد هستند ، گفت : مذاکرات خارجی خوبی با برخی از کشورهای منطقه در خصوص ساخت و تعمیر کشتی داشته ایم.
مدیرعامل ایزوایکو دستاورد دیگری این شرکت را رکورد زنی در عملیات به گازرسانی سکوی 18B پارس جنوبی عنوان کرد و گفت : در سال 1393 ، مشابه همین عملیات را برای فاز 16 پارس جنوبی با 5 ماه و 10 روز انجام گرفته بود این در حالیست که عملیات به گازرسانی سکوها 6 ماه و 15 روز بود که در اختیار یک شرکت اروپایی بود.
وی افزود : اتفاقی که 1/5 ماه پیش رخ داد و رکورد خود را شکستیم عملیات به گازرسانی فاز 18B پارس جنوبی در طول 62 روز بود.
رضائیان تاکید کرد : ما می توانیم با شرکت های بزرگ در این حوزه رقابت کنیم و در حال حاضر هم سکوهای پروژه 17B پارس جنوبی در مسیر حمل برای نصب است و پیش بینی می شود در یک زمان مناسب تر از رکورد قبلی به انجام برسد.
مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه دانش بنیان تصریح کرد : در این حوزه چند پروژه خوب را در دستور کار داریم .
وی افزود : یک پروژه دانش بنیان از میان چهارهزار اختراع ثبت شده متعلق به ایزوایکو بود که اختراع ایزوایکو جزو 100 طرح برتر بود و این طرح از میان این 100 طرح برگزیده نیز به عنوان طرح نخست انتخاب شد که توانست به عنوان نماینده ایران در مسابقات اختراعات جهانی در کره جنوبی رتبه دوم را کسب کند.
مهندس ر ضائیان احداث شهرک صنایع دریایی را از دیگر اقدامات ایزوایکو نام برد و گفت : برای احداث این شهرک مذاکرات بسیار خوبی با چشم انداز مناسبی در حال انجام است که می تواند زمینه تکمیل زنجیره تولید را در صنعت کشتی سازی فراهم سازد.
مدیرعامل ایزوایکو در پایان این نشست خبری بار دیگر از ضرورت داشتن نگاه ملی به صنعت کشتی سازی و نیاز به حمایت زنجیره ای سخن گفت و تاکید کرد : همه باید برای ارتقاء و توسعه صنعت کشتی سازی پای به میدان بگذارند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یک سازمان توسعه‌ای بوده که به منظور گسترش و نوسازی صنایع کشور از راه بررسی های علمی و صنعتی و تهیه و تربیت کادر مدیریت و تاسیس شرکتهای صنعتی، معدنی و خدماتی و یا مشارکت در آنها و کمک و راهنمایی‌های فنی به واحدهای صنعتی و معدنی در سال 1346 تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید