برای نخستین بار در منطقه 17 اجرا شد

اجرای طرح بهشت با هدف تحقق ازدواج پایدار

کد: 13950920198016015

https://goo.gl/675zzu

، تهران , (اخبار رسمی): با آغاز اجرای طرح بهشت در منطقه 17 نشستی با حضور مدیرکل بانوان شهرداری تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی و مدیران محلات دارالشهدای تهران برای جذب مشارکت حداکثری و اجرای طرح در سطحی گسترده تر برگزار شد.

اجرای طرح بهشت با هدف تحقق ازدواج پایدار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این نشست الهه عطایی مدیر کل اداره بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه اکنون بیش از 90درصد مخاطبان سرای محلات را بانوان تشکیل می دهند گفت: با توجه به حضور حداکثری بانوان در برنامه های شهرداری تهران نقش و مسئولیت اداره بانوان نمود بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: طرح بهشت که به تازگی در اداره بانوان شهرداری تهران درصدد اجرای آن هستیم به صورت ویژه مختص خانواده های تازه پا گرفته است یعنی برای خانواده هایی که از یک تا 5 سال شکل گرفته اند برنامه ها و آموزش های ویژه ای تدارک و طراحی شده است.

عطایی خاطرنشان ساخت: در طرح بهشت هفت منطقه در سطح شهر تهران به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و یکی از این مناطق ویژه منطقه 17 تهران است که بر اساس آخرین آمارهای دریافتی از ثبت احوال آمار طلاق بالا و در کنار آن وضعیت اقتصادی و معیشتی نسبتاً پائین مردم و رواداشتن خشونت در خانواده مسئله ای جدی است که باعث شده ما با جدیت اجرای این طرح را در این منطقه دنبال کنیم.

وی اظهار داشت: تا کنون یک جلسه از طرح بهشت با حضور برخی از زوجین جوان در منطقه برگزار شده اما با توجه به گستردگی این طرح، تحقق اهداف آن و اطلاع رسانی جامع به خانواده های هدف برای استفاده از مزایای علمی و آموزشی طرح، جز در سایه حمایت و همکاری حداکثری محلات و بالاخص مدیران محلات میسر نخواهد بود. امیدواریم با اجرای مناسب و گسترده این طرح بتوانیم کاری اثر بخش و جریان ساز را در منطقه 17 شهر تهران و به تبع آن در سایر مناطق شهر تهران رقم بزنیم.

عطایی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم شبکه سازی در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: لازم است خانه های تسنیم و در راس آنها مدیران محلات نسبت به تشکیل شبکه های بانوان از قبیل دختران دانشجو، دختران دانش آموزان، مادران جوان، بانوان خانه دار، بانوان خانه دار و دیگر شبکه هایی از این دست به صورت جدی اقدام نمایند تا برنامه هایی که تدارک دیده می شود بتواند در اسرع وقت جامعه هدف خود را شناسایی و به مرحله اجرای موثر و اثربخش برسد.

وی همچنین بر احصاء نیازهای محلات تاکید کرد و گفت: هرچند مشارکت اجتماعی در مناطق جنوب شهر تهران سطح بالاتر و معنادارتری دارد اما باید نیازسنجی انجام شود تا براساس آن بتوانیم برنامه های مورد نیاز شهروندان را تدارک ببینیم.

عقیل منصوری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 17 شهرداری تهران در این نشست اظهار داشت: موضوع ازدواج آسان سالهاست در اولویت برنامه های فرهنگی شهر تهران قرار گرفته است اما به یقین همان طور که هدف اصلی اجرای طرح بهشت که به خاطر آن گردهم آمده ایم نشان می دهد، رسیدن به ازدواج پایدار از اولویت و اهمیتی مضاعف برخوردار است. چرا که اصلی ترین هدف از ازدواج، تشکیل کانونی پایدار و باقوام به عنوان نخستین و اصلی ترین کانون فرهنگی تربیتی یعنی خانواده است که نه تنها موجبات کاهش بسیاری از آسیبهای فرهنگی اجتماعی را فراهم می آورد که رمز موفقیت اجتماعی بسیاری از افراد نیز در بطن وجود یک کانون خانواده سالم نهفته است.  

در ادامه حجت الاسلام برمائی مشاور اجرای طرح بهشت به تفصیل در خصوص ضرورت اجرای طرح، اهداف و مراحل اجرای آن به ایراد توضیح پرداخت. وی در خصوص چرائی جامعه هدف این طرح، ذکر این نکته را ضروری دانست که بر اساس آمارهای ثبت احوال نزدیک به پنجاه درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی و هشتاد درصد طلاق ها در تهران به صورت توافقی انجام می شود و اظهار داشت: متأثر کننده است که سی درصد این طلاق ها در سال اول ازدواج زوجین اتفاق می افتد و در نتیجه این طرح به بحرانی ترین سالهای ازدواج که از قضا در جامعه ما سالهای اولیه ازدواج است می پردازد.

شایان ذکر است طرح بهشت طرحی ست که با مشخصه های محله محوری تدوین شده و به مدت چهارهفته و سی و دو ساعت آموزشی، به صورت متمرکز در محلات اجرا خواهد شد و به گفته عطایی، حجت الاسلام والمسلمین برمایی، دکتر غلامعلی افروز و حجت الاسلام دهنوی از مدرسین این دوره آموزشی هستند.

گفتنی ست این طرح برای نخستین بار در منطقه 17 تهران و برخی مناطق منتخب به اجرا در می آید و نشست توجیهی این طرح روز گذشته و با حضور الهه عطایی مدیر کل اداره بانوان، عقیل منصوری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 17، حجت الاسلام محمد برمائی، کارشناسان اداره کل بانوان، مرضیه عینعلی مدیر اداره بانوان منطقه و مدیران محلات 14 گانه دارالشهدای تهران در سالن اجتماعات دفتر شهردار منطقه 17 برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه