اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950921199125500

در لایحه بودجه سال آینده رخ می دهد

فشارهای مالیاتی و بیمه‌ای کاهش می یابد

کد: 13950921199125500

https://goo.gl/YNyNn7

، تهران , (اخبار رسمی): دولت باید تسهیلاتی در اختیار صنایع به خصوص کارخانه های صنایع غذایی قرار دهد تا اقدام به نوسازی و بازسازی واحدهایشان کنند الان حداقل بیش از 10 سال است که صنایع نوسازی را در کارخانجات کشور شاهد نبوده ایم.

فشارهای مالیاتی و بیمه‌ای کاهش می یابد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مهدی معصومی عضور هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: در شرایط کنونی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس باید به این نکته توجه داشته باشند که خیلی از واحدهای صنعتی در کشور به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده اند و یا با ظرفیت های بسیار پایین درحال فعالیت هستند، بنابراین توان پرداخت مالیات و بیمه و فشارهای دائم در این حوزه ها را ندارند و مشخص نیست چگونه می خواهند 20 درصد مالیات پرداخت کند، بنابراین یکی از خواسته های اصلی فعالان بخش خصوصی این است که فشارهای مالیاتی و بیمه در لایحه بودجه کاهش پیدا کند و شرایط ویژه کنونی اقتصادی کشور در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: دولت روی کاغذ اعلام می کند که به دنبال گرفتن مالیات از بخش های اقتصادی و نهادها و واحدهایی است که فرارهای مالیاتی دارند و نمی خواهد فشارهای بیشتری به واحدهایی که اکنون مالیات هایشان را پرداخت می کنند، وارد کند ولی در عمل شاهد اتفاق دیگری هستیم و هر روز می بینیم که فشارها بیشتر می شود و هنوز مدتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و بیمه واحدها نگذشته است که دوباره ماموران و کارشناسان برای بررسی دفاتر به واحد مراجعه می کنند تا جایی که حتی آرامش را از کارفرمایان و تولید کنندگان گرفته اند کرده اند و شرایطی پیش آمده است که تولید کننده به جای تمرکز بر کار و تولید باید دائم به دنبال این مسائل باشد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران  با بیان اینکه نیاز اصلی یک واحد تولیدی فضای آرام و محیط مناسب برای کسب و کار است، افزود: درحال حاضر مسئله افزایش صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی و... بیتشر به یک شعار تبدیل شده است و ما می بینیم که فضای مناسب برای افزایش تولیدات صادرات محور در کشور وجود ندارد و اصلا به این موضوع توجه نمی شود.

معصومی در بخش دیگری از صحبت هایش به ضرورت نوسازی صنایع در کشور اشاره داشت و گفت: دولت باید تسهیلاتی در اختیار صنایع به خصوص کارخانه های صنایع غذایی قرار دهد تا اقدام به نوسازی و بازسازی واحدهایشان کنند الان حداقل بیش از 10 سال است که صنایع نوسازی را در کارخانجات کشور شاهد نبوده ایم و اگر می خواهیم به افزایش تولید، صادرات و بهبود کیفیت محصولات فکر کنیم باید در این زمنیه قدم برداریم، دولت باید با ارائه تسهیلات به واحدها در قالب بودجه و ... در این جهت اقدام عملی انجام دهد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]