اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950922199635500

فعال صنعت پوشاک:

کاهش تعرفه‌ها برای جلوگیری ازقاچاق پوشاک کافی نیست

کد: 13950922199635500

https://goo.gl/qsvFza

، تهران , (اخبار رسمی): 90 درصد از پوشاک خارجی در بازار ایران از مبادی غیررسمی وارد می‌شود و باید علاوه بر تسهیل واردات رسمی روش‌های دیگر را هم در پیش گرفت که اصلاح نظام تعرفه‌ها یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق کالاست اما در مورد صنعت پوشاک تسهیل واردات رسمی کفایت نمی‌کند.

کاهش تعرفه‌ها برای جلوگیری ازقاچاق پوشاک کافی نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی تهران، وزیر صنعت از تلاش این وزارت خانه برای تعدیل تعرفه واردات پوشاک خبر داده است. تعرفه واردات پوشاک از 75 درصد به 55 درصد کاهش‌یافته است و نعمت زاده معتقد است که این رقم باید بیش از این پایین آید.

احمد کیمیایی اسدی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران درباره کاهش تعرفه‌ها و اثرگذاری آن بر قاچاق پوشاک ایران گفت: یکی از راهکارهای همیشگی برای ممانعت از ورود قاچاق کالا اصلاح نظام تعرفه‌های واردات بوده است. کاهش تعرفه‌های واردات و تسهیل واردات رسمی به‌طورمعمول به کاهش قاچاق منجر می‌شود.

کیمیایی گفت: در شرایط فعلی که 90 درصد از پوشاک خارجی موجود در بازار ایران از مبادی غیررسمی وارد می‌شود تنها اصلاح نظام تعرفه‌ها کارساز نیست و باید با در پیش گرفتن روش‌های مکمل از ورود کالای قاچاق جلوگیری کرد.

این فعال صنعت پوشاک با اشاره به اینکه کاهش تعرفه‌ها از 75 درصد به 55 درصد کافی نیست گفت: این رقم باید بیش از این کاهش پیدا کند اما صرف اصلاح نظام تعرفه‌ها بدون برخورد قاطع با قاچاق بازدارنده نیست. قوانین و جریمه‌های در نظر گرفته‌شده برای مجازات قاچاقچی قدیمی است و بازدارندگی ندارد و از سوی دیگر نظارت‌ها باید بیشتر شود و هزینه‌های قاچاق افزایش پیدا کند.

کیمیایی گفت: آمار واردات پوشاک به ایران از مبادی رسمی با صادرات پوشاک از کشورهای صادرکننده پوشاک به کشورمان تناسب ندارد و این اختلاف‌ها نشان می‌دهد حجم قاچاق پوشاک بسیار بالاست.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: ترکیه درزمینهٔ پوشاک حرف‌های زیادی برای گرفتن دارد و متأسفانه یا خوشبختانه در همسایگی کشوری فعالیت می‌کنیم که صادرکننده پوشاک به اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای میانه است. نمانام‌های ترکیه‌ای هرسال با تخفیف‌های خوب محصولاتشان را روانه بازارهای صادراتی می‌کنند و از این طریق مشتریان را راضی نگه می‌دارند. تولیدکنندگان ایران هم باید با در نظر گرفتن سلیقه و ذائقه مردم ایران محصولاتشان را روانه بازار کنند.

نائب رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران ادامه داد: ماشین‌آلات و فنّاوری‌های مورداستفاده در صنعت پوشاک ایران قدیمی است و این مسئله هزینه قیمت تمام‌شده را افزایش داده است. یکی از مهم‌ترین اقدامات تولیدکنندگان در کاهش هزینه‌های تولید باید به ارتقای تجهیزات و ماشین‌آلات معطوف شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]