اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950924200965500

رئیس انجمن ملی سیب‌زمینی مطرح کرد

تسهیلات کم‌بهره، کمک بزرگ به مکانیزاسیون کشاورزی

کد: 13950924200965500

https://goo.gl/2oZtUQ

، تهران , (اخبار رسمی): پرداخت تسهیلات کم‌بهره با مدت‌زمان بازپرداخت طولانی‌ می‌تواند به ارتقای سطح مکانیزاسیون در کشاورزی و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی کمک کند.

تسهیلات کم‌بهره، کمک بزرگ به مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، رحیم نیازی رئیس انجمن ملی سیب‌زمینی، درباره مکانیزه کردن کشاورزی و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی گفت: فرایند مکانیزاسیون در کشاورزی ایران وضعیت مناسبی ندارد. بیشتر ماشین‌های مورداستفاده در این بخش فرسوده است و از تکنولوژی دنیا در این زمینه عقب هستیم.

وی  با  اشاره به اینکه دولت باید در این زمینه نقش پررنگ‌تری ایفا کند گفت: حمایت‌های دولت از کشاورزان و واحدهای کشاورزی در این زمینه ضروری است. پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره و طولانی‌مدت به بخش کشاورزی نه با بهره 18 درصد بلکه با بهره 10 درصد به ارتقای مکانیزاسیون در کشاورزی کمک می‌کند.

رئیس انجمن ملی سیب‌زمینی ادامه داد: خاک کشور ما سنگین است و استهلاک ماشین‌آلات کشاورزی در این خاک بسیار بالاست. از سوی دیگر در زمان کاشت و برداشت فرصت محدودی داریم و با توجه به تنوع فصول باید از ماشین‌آلات قوی‌تری در این زمینه استفاده کنیم.

رحیم نیازی با اشاره به پرداخت جوایز صادراتی کشاورزان به‌ویژه سیب‌زمینی‌کاران صادرکننده در سال 94 گفت: در سال 94 به ازای صادرات هر یک کیلوگرم سیب‌زمینی 150 تومان در نظر گرفته‌شده بود. برای سال 95 هم مبلغ قابل‌توجهی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته‌شده است اما هنوز نحوه پرداخت آن به صادرکنندگان مشخص نیست. با توجه به اینکه تنها سه ماه تا پایان سال 95 باقی‌مانده است، انتظار داریم که دولت جوایز صادراتی را سریعاً پرداخت کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]