اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950925201415763

سیستم قیمت و فروش کنسرو ماهی با مشکل مواجه است

کد: 13950925201415763

https://goo.gl/eyZMdV

، تهران , (اخبار رسمی): درحال حاضر نه تنها در توزیع کنسرو مشکل وجود دارد بلکه در توزیع ماهی نیز این مشکل به چشم می خورد که برای کنترل قیمت و فروش بهتر باید یک سیستم جامع توزیع راه اندازی شود.

سیستم قیمت و فروش کنسرو ماهی با مشکل مواجه است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات، عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار آبزیان از ایجاد سیستم تامین و توزیع گفت: میزان اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی برای صنایع تبدیلی کشور بسیار اندک است؛ به طوری که کل این اعتبارات در سال گذشته 48 میلیارد تومان بود و این یعنی وزارت جهاد کشاورزی نمی تواند نقدینگی لازم را تامین کند.

وی درباره گله بعضی صیادان برای خرید تضمینی تون ماهیان تصریح کرد: در وزارت کشاورزی فقط برای سه کالای گندم، جو و نیشکر ساز و کار خرید تضمینی وجود دارد.

به گفته این مسئول، برای سایر کالاها خرید توافقی تعریف شده است، به این معنا که سازمان تعاون روستایی با ضمانت‌هایی که از طرف کارخانه‌دار ارائه می‌شود، ماهی را از صیاد خریداری می کند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت بازار آبزیان با اشاره به فعال بودن 90 کارخانه تولید تون ماهی در کشور افزود: بالغ بر یک میلیارد قوطی کنسرو در کشور ظرفیت سازی شده که از این میزان فقط 600 هزار قوطی سالانه تولید می شود.

وی با اشاره هم به شکایت صیادان درباره واردات بی رویه تون ماهیان کرد و گفت: سالانه 190 هزار تن ماهی در کشور تولید می شود که برای تامین کارخانه های خود به 230 هزار تن ماهی احتیاج داریم که این مقدار را از واردات تامین می کنیم.

گلشاهی تاکید کرد: هیچ گاه تا سقف نیاز، واردات صورت نگرفته و این درحالی است که میانگین 10 سال اخیر واردات تن ماهیان به کشور چیزی بالغ بر 27 هزار تن بوده است.

مدیر کل دفتر توسعه بازار آبزیان کشور با بیان اینکه راهکارهایی را برای فروش بهتر تون ماهیان دنبال می کنیم، گفت: یکی از این راهکارها تنظیم زمان ورود کالا به سواحل است؛ به طوری که باید مدیریت شود زمان ترخیص تون ماهیان وارداتی به زمان تخلیه صید برخود نکند.

به گفته گلشاهی، راهکار دوم تعریف شدن عوامل خرید و فروش است به گونه ای که تمام افراد درگیر در روند صنعت ماهی تون تعیین و شناسایی شده و دلالان حذف شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]