اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929202595500

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان میوه:

صادرات میوه ایرانی به روسیه رو به افزایش است

کد: 13950929202595500

https://goo.gl/6ARoO0

، تهران , (اخبار رسمی): صادرات میوه ایران به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاهش‌یافته است بااین‌وجود در بازار روسیه و کشورهای آسیای میانه وضعیت مناسبی داریم.

صادرات میوه ایرانی به روسیه رو به افزایش است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی تهران، صدرالدین نیاورانی رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان میوه از افزایش صادرات میوه ایران به کشورهای آسیای میانه و روسیه خبر داد. نیاورانی گفت: تولید میوه در داخل آن‌قدر زیاد است که هنوز به‌طور قانونی هیچ مجوزی برای واردات میوه صادر نشده است اما صادرات محصولات ایرانی به کشورهای آسیای میانه و روسیه در حال افزایش است.

نیاورانی گفت: صادرات میوه ایران به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس کاهش‌یافته است. این کشورها ازنظر مساحتی کوچک هستند و از همه جای دنیا به این کشورها میوه صادر می‌شود و صادرات میوه از ایران به بازار اشباع‌شده این کشورها به‌صرفه نیست.

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان میوه در ادامه با اشاره به موانع تجارت با روسیه گفت: شرایط صادرات محصولات ایرانی به روسیه روزبه‌روز بهبود پیدا می‌کند.  خط کریدور سبز هنوز راه‌اندازی نشده است اما مراحل آخر  را طی می‌کند و در صورت راه‌اندازی این خط شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی صادرات محصولات به روسیه هستیم.

رئیس اتحادیه واردکنندگان میوه با اشاره به نوسان بازار میوه به مناسبت شب یلدا گفت: قیمت میوه در عمده‌ها فروشی‌ها مثل بازار میدان‌ها و سردخانه‌ها تحت کنترل است. سیب کیلویی 2 هزار تا 3100 تومان، انار بین 2100 تا 3300 تومان و کیوی از یک هزار تا هزار و هشت‌صد و 2 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. در شرایط فعلی اتحادیه خرده‌فروشان است که باید قیمت‌های داخلی را کنترل کند و امیدواریم با مدیریت صحیح بازار محصولات باقیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]