اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929203175500

عضو هیئت‌مدیره انجمن ملی خرما:

نیازمند ترویج مصرف خرما در بازار هستیم

کد: 13950929203175500

https://goo.gl/GiHEgj

، تهران , (اخبار رسمی): خرمای ایران به بیش از 70 کشور دنیا صادر می‌شود که موانع صادرات خرمای ایران به اندونزی هم مرتفع شده اما با این‌حال نیاز امروز خرمای ایران ترویج مصرف خرما در بازار داخل و ورود این محصول به صنایع تبدیلی است.

نیازمند ترویج مصرف خرما در بازار هستیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، علی‌محمد صمیمی عضو هیات‌ مدیره انجمن ملی خرما درباره آزاد شدن صادرات خرما به اندونزی گفت: براساس قانون این کشور باید برای مجموعه‌ای از محصولات کشاورزی آزمایشگاه مرجع دایر می‌کردیم که خرما یکی از این محصولات است و با تمهیدات انجام‌شده و تلاش‌های انجمن و اتاق بازرگانی موانع ناشی از این قانون برای صادرات خرمای ایران به اندونزی مرتفع شده است.

صمیمی با اشاره به لزوم دایر کردن آزمایشگاه مرجع باوجود رفع مانع صادرات به اندونزی گفت: کشورهای مسلمان و کشورهای سردسیر از مهم‌ترین بازارهای صادراتی خرمای ایران هستند ؛ جمعیت زیادی از مردم اندونزی مسلمان هستند و مصرف خرما در این کشور از سطح قابل قبولی برخوردار است و صادرات ما به این کشور به‌صرفه است بااین‌وجود رقبایی در بازار اندونزی داریم.

عضو هیات‌مدیره انجمن ملی خرما با اشاره به اینکه خرمای هر یک از استان‌های خرماخیز کشور به بازار مشخصی فرستاده می‌شود گفت: برای مثال خرمای بوشهر به روسیه صادر می‌شود و درمجموع به بیش از 70 کشور دنیا خرما صادر می‌کنیم و باید برای ورود به بازارهای جدید فرصت‌ها را شناسایی کنیم ؛ هند ازجمله بازارهایی است که خرمای ارزان می‌خواهد و باید برای صادرات خرما به این کشور ملاحظاتی این‌چنین را در نظر بگیریم.

صمیمی با تأکید بر اینکه مدیریت بازار داخل از ضروریات است گفت: با مدیریت بازار داخل می‌توان خرما را به گردونه صنایع تبدیلی وارد کرد و رسانه‌ها در ترویج مصرف خرما به‌ویژه ورود آن به صنایع تبدیلی نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]