اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929203185500

در انتقاد به ناکارآمدی سایت‌های دولتی مطرح شد

بدبینی مردم به خدمات الکترونیک

کد: 13950929203185500

https://goo.gl/s4Fak5

، تهران , (اخبار رسمی): اصلاح محیط کسب‌وکار و انجام فعالیت‌های اقتصادی با کمترین هزینه مبادله‌ای ممکن، تنها با راه‌حل IT امکان‌پذیر است و به همین دلیل به گفته وزیر اقتصاد دارایی، این وزارت خانه تلاش می‌کند در حوزه‌های مختلف در ارتباط با اقتصاد سامانه‌هایی را برای الکترونیکی کردن فعالیت‌ها طراحی کند.

بدبینی مردم به خدمات الکترونیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مسعود شنتیایی رئیس سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات ایران دراین‌باره گفت: درزمینه خدمات الکترونیک به‌ویژه خدمات بانکی تجربه کمتری نسبت به کشورهای توسعه‌یافته جهان داریم. خدمات الکترونیکی بانکی در ایران با استانداردهای جهانی فاصله دارد. مسائل مربوط به امنیت خطوط انتقال اطلاعات و بسترهای مخابراتی به‌علاوه باگ‌های نرم‌افزاری از مهم‌ترین مشکلاتی است که باید به‌مرورزمان حل کنیم.

شنتیایی با اشاره به اینکه در حال حاضر خدمات الکترونیک در ایران از برخی کشورهای اروپایی به‌روزتر است گفت: آسان بودن راه‌اندازی کسب‌وکارهای الکترونیک و استفاده از خدمات الکترونیک بیش از هر چیز به آموزش و تمرین مرتبط است. درراه اندازی و ترویج هر خدمات الکترونیکی بیشترین زمان را صرف آموزش می‌کنیم.   

شنتیایی در این زمینه که چقدر بخش خصوصی در حوزه راه‌اندازی و ترویج خدمات الکترونیک با سازمان‌های دولتی همکاری می‌کند گفت: روابط بخش خصوصی با دولت در حوزه خدمات الکترونیک مثل سایر حوزه‌هاست. شرکت‌های فعال در این حوزه شامل شرکت‌های خصوصی، شبه خصوصی، دولتی و شبه‌دولتی است. به‌طور مشخص در حوزه‌های خدمات الکترونیک عمومی شرکت‌های خصولتی و شبه‌دولتی پیشتاز هستند و پروژه‌های درآمدزا را مدیریت می‌کنند و پروژه‌های کوچک‌تر به بخش خصوصی و شرکت‌های کوچک و متوسط واگذار می‌شود.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات ایران گفت: نحوه ارائه خدمات  از راه‌های الکترونیکی نکته مهمی است که دولت باید به آن بیشتر توجه کند. در حال حاضر سایت‌های متعددی خدمات الکترونیک دولتی را به مردم عرضه می‌کنند اما این سایت‌ها دستاورد خوبی برای جامعه نداشته و در سرعت عمل و شفاف‌سازی اقتصادی اثرگذار نبوده است.

شنتیایی با اشاره به اینکه سایت‌های دولتی در عرضه خدمات الکترونیک مردم را دچار چالش بیشتری کردند تا مشکلات را کمتر کنند گفت: در رابطه با خدمات مربوط به ثبت‌احوال، ثبت‌اسناد، ثبت علائم تجاری و سفارش گمرک و فعالیت‌های بازرگانی سایت‌های متعددی وجود دارد که خدمات را ناقص به مردم عرضه می‌کند. چنین اشکالاتی مردم را نسبت به خدمات الکترونیک بدبین می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]