با «یلدای مهربانی»

دارالمومنین تهران میزبان کودکان بی‌سرپرست می شود

کد: 13950930203776015

https://goo.gl/CgrlEw

، تهران , (اخبار رسمی): همزمان با فرارسیدن بلندترین شب سال ویژه برنامه‌های یلدای مهربانی در راستای احیای سنت‌های قدیم و توسعه فرهنگ مهربانی جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، نیازمندان و ایتام دارالمومنین تهران برگزار می شود.

دارالمومنین تهران میزبان کودکان بی‌سرپرست می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد حسن ذیبخش معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 14 شهرداری تهران با اشاره به تدارک جشن و برنامه های فرهنگی به مناسبت شب یلدا گفت: همان‌گونه که شب یلدا یکی از سنت‌های خوب مردم ایران از دیرباز بوده است محوریت برنامه های یلدای مهربانی در سطح منطقه شامل اطعام و حفظ کرامت و شأن خانواده‌های ایتام و نیازمندان خواهدبود.

محمد حسن ذیبخش گفت: با هدف ایجاد شور ونشاط بین معلولین جسمی و حرکتی و در راستای انگیزه های معنوی این مناسبت جشن ویژه ای با عنوان "یک دقیقه بیشتر مهربانی" با اجرای موسیقی، نمایش، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز در بهزیستی رعد الغدیر برگزار می شود.

وی از برگزاری جشن های شب یلدا در سرای محلات 21 گانه خبر داد و افزود: به منظور آشنایی هر چه بیشتر کودکان با این آیین کهن علاوه بر اجرای نمایش های سنتی و برنامه های شاد، سرود، قصه گویی و مسابقه در سرای محلات اجرا خواهد شد.

ذیبخش با بیان اینکه در شب یلدا با برگزاری جشن یلدای مهربانی، لبخند را بر روی لبان ایتام نیز خواهیم نشاند افزود: طرح "یک دانه انار مهربانی"،  تهیه سبد کالا با مشارکت خیرین و کمک های خودجوش مردمی از دیگر اقداماتی است که در قالب هدیه شب یلدا، بین خانواده ایتام برخی محلات توزیع می شود تا آنها هم در کنار خانواده خود شبی سرشار از مهربانی را تجربه کنند.

گفتنی است ؛.بسته های مهربانی در آستانه شب یلدا، جهت سهیم بودن درشادی این شب با کودکان تحت پوشش بهزیستی ، ایتام و نیازمندان به آنان اهداء خواهد شد.

برگزاری سلسله جشن‌های نبوی در دارالمومنین تهران

به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام، ویژه برنامه های فرهنگی و جشن های مردمی در محلات منطقه 14 با مشارکت مدیران محله، شورایاران و اداره فرهنگی شهرداری این منطقه برگزار ‌شد.

محمد حسن ذیبخش معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 14 شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب که هفته وحدت جدی ترین مناسبت دینی و اسلامی است گفت:  برنامه های میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) با مشارکت فعال سراهای محله و با اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی برگزار گردید که با  اجرای باشکوه این برنامه های شاخص، محقق شدن اهداف  اتحاد، همبستگی و مهربانی در جامعه اسلامی  تقویت شد.

وی با اشاره به اهم برنامه های معاونت اجتماعی و فرهنگی در گرامیداشت هفته وحدت بیان داشت: نواختن زنگ انتظار در مدارس، برپایی 21 جشن با محوریت هر محله یک جشن در مساجد همراه با تجلیل از خادمین هیئت ها به همراه سخنرانی مذهبی و مولودی خوانی، جشن ازدواج آسان، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری محافل قرانی به منظور ارج نهادن به مقام قرآن و تجلیل از قاریان ، دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر شیعه و سنی در طول هفته وحدت، برگزاری محافل ادبی و شب شعر نبوی، از جمله برنامه هایی است که در ایام هفته وحدت در سطح منطقه اجرا شد.

ذیبخش با بیان این که تمسک مسلمانان جهان به قرآن و سیره پیامبر رحمت (ص)، مهمترین عامل وحدت و اقتدار است، گفت: در راستای تحقق این امر،  مسابقه حفظ و مفاهیم سوره مبارکه حجرات در قالب طرح آیه های همدلی در بین شهروندان محلات و دانش آموزان مدارس با اهدای جوایز به برندگان برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه