معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

کارگروه ساماندهی مسائل حوزه اجتماعی ایجاد می شود

کد: 13951001204426015

https://goo.gl/thArYx

، تهران , (اخبار رسمی): معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از تشکیل کارگروه برای ساماندهی مسائل مختلف حوزه اجتماعی خبر داد و گفت: برای ایجاد تحول در حوزه اجتماعی و فرهنگی، باید ظرفیت های بالقوه سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری در اختیار فرهنگ سازی مسائل اجتماعی کلانشهر تهران قرار گیرد.

کارگروه ساماندهی مسائل حوزه اجتماعی ایجاد می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی با بیان این مطلب اظهار داشت: ما در شهرداری تهران یک معاونت اجتماعی با حوزه های زیرمجموعه آن داریم با وظایف و‌ماموریتهای مشخص و یک حوزه اجتماعی شهر از آنجایی که مخاطبین و عموم مردم بخشهای مختلف را از هم تفکیک نمی کنند هر اتفاقی که در سطح شهر تهران می افتد در قالب حوزه اجتماعی شهرداری تهران از آن یاد می کنند .

وی ادامه داد: بنابراین ما باید این حجم و قالب و فعالیتهای از پیش تعیین شده را به صورت یکپارچه و هدفدار تعریف کنیم و با نگاه فرهنگی آن را نشان دهیم.

عبدالهی با اشاره به خلاهای موجود در حوزه اجتماعی فرهنگی جامعه گفت: با وجود اقدامات مختلف شهرداری و‌سایر دستگاه ها و ‌نهادهای متولی، متاسفانه هنوز در حوزه فرهنگی اجتماعی و آسیبهای اجتماعی با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

وی از تهاجم فرهنگی به عنوان مبارزه استکبار جهانی برای مقابله با نظام، کشور و انقلاب اسلامی ما یاد کرد و  افزود: دشمنان این مرز و بوم قصد دارند از طریق رخنه فرهنگی پایه و ریشه های نظام و‌انقلاب ما را سست و متلاشی سازند و در این مسیر شوم تمام توان و انرژی، بودجه، ابزارها و تکنولوژی های مختلف را بکار می بندند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تاثیرگذاری فضای مجازی اظهار داشت: پرداختن به فضاهای مجازی نباید احساس نزدیکی، عاطفه و محبت در خانواده ها را کاهش دهد که همین امر زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی چون طلاق، اعتیاد و ... است. بنابراین باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی به ظرفیت های کالبدی و ساختاری شهرداری اشاره کرد و گفت: باید با برنامه راهبردی، برنامه ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت ها در راستای اجرای ایده های جدید در حوزه اجتماعی شهر تهران تلاش کنیم.

عبدالهی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنج ساله اهداف و ماموریت های ما مشخص است، پیشنهاد داد: باید کارگروهی متشکل از تمام بخش های زیرمجموعه برای ساماندهی حوزه اجتماعی ایجاد شود. رفع آسیب های اجتماعی چون طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، فقر و... نیازمند بهره گیری از تمام پتانسیل های موجود و هم افزایی بخش های مختلف شهرداری و سایر متولیان دستگاه ها و نهادهای کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی ظرفیت های مختلف حوزه اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: برای ایجاد تحول در حوزه اجتماعی و فرهنگی، باید ظرفیت های بالقوه سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری در اختیار فرهنگ سازی مسائل اجتماعی کلانشهر تهران قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: همه ما باید با نگاه خدمت به مردم در راستای جلب رضایتمندی شهروندان و ساختن شهری مناسب برای زندگی تلاش کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه