اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951002205285500

اولین مناقصه نفتی در سال 2017 برگزار می شود

قراردادهای 20 ساله با مشارکت طرف ایرانی

کد: 13951002205285500

https://goo.gl/ne1WKS

، تهران , (اخبار رسمی): اولین مناقصه بین‌المللی نفتی ایران در سال 2017 و برای توسعه میدان نفتی آزادگان برگزار می‌شود. معاون شرکت ملی نفت این خبر را در حاشیه امضای تفاهم‌نامه مطالعاتی توسعه دو میدان نفتی آزادگان و چشمه خشک با شرکت پتروناس اعلام کرده است.

قراردادهای 20 ساله با مشارکت طرف ایرانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، غلامرضا منوچهری معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، گفت: ایران در این مناقصه بین‌المللی با شرکت‌های خارجی قرارداد 2 ساله امضا می‌کند. پیش‌ازاین بیژن زنگنه در مراسم دیدار با وزیر انرژی روسیه از برگزاری مناقصه نفتی مربوط به میدان نفتی آزادگان خبر داده بود. به گفته زنگنه شرکت‌های متعدد اروپایی و آسیایی پیشنهاد خود را برای توسعه این میدان نفتی ارائه کردند و ایجاد کنسرسیوم برای توسعه میدان‌های نفت و گاز بلامانع بوده و شرکت‌های خارجی باید با همکاری یک شریک ایرانی در کنسرسیوم حضور پیدا کنند.

به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شرکت‌هایی مثل توتال فرانسه، اینپکس ژاپن، پتروناس مالزی، شرکت‌های نفتی از چین و شل انگلیس برای توسعه میدان نفتی آزادگان با ایران تفاهم‌نامه امضا کردند و این شرکت‌ها سه ماه فرصت دادند تا بهترین پیشنهادات فنی و عملیاتی‌شان را برای توسعه این میدان مشترک نفتی ارائه کنند. میدانی که ضریب بازیافت آن 5.5 درصد بوده و مقامات ایرانی امیدوارند  در 20 سال همکاری با شرکت‌های خارجی این ضریب بازیافت 20 درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش مهر، معاون شرکت ملی نفت ایران از چهار معیار میزان تولید نفت از مخزن، هزینه بهره‌برداری، سود و هزینه‌های پیمانکاری تولید هر بشکه نفت و حجم تولید نفت در مدت 20 ساله به‌عنوان مهم‌ترین ملاک واگذاری قرارداد میدان نفتی آزادگان یادکرد  و گفت: براساس مصوبه دولت، قراردادی که با شرکت برنده امضا می‌شود، 20 ساله بوده که 5 سال برای اجرا و 15 سال برای بهره‌برداری از میدان پیش‌بینی‌شده است.

گفتنی است امروز تفاهم‌نامه 20 ساله‌ای با شرکت پتروناس مالزی برای توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی به امضا رسیده است. طی این قرارداد باید تولید نفت میدان آزادگان جنوبی به 600 هزار بشکه در روز برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته