اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951002205365464

خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از امروز آغاز می شود

هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی 300 تومان

کد: 13951002205365464

https://goo.gl/QsWHTi

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به افزایش تولید گوجه‌فرنگی در سال جاری و افت قیمت این محصول در برخی از استان‌ها با دستور وزیر جهاد کشاورزی خرید حمایتی این محصول از امروز آغاز می‌شود.

هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی 300 تومان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مهین ابراهیمی معاون بازرگانی و برنامه‌ریزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این خبر گفت: بر اساس بررسی انجام شده، قیمت خرید هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی در مراکز خرید سازمان تعاون روستایی 300 تومان تعیین شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه استان‌هایی شامل طرح خرید حمایتی گوجه‌فرنگی می‌شوند، افزود: در حال حاضر فقط استان بوشهر شامل این خرید شده است، اما استان‌های دیگر نیز در این طرح گنجانده شده‌اند تا در صورت نیاز تعاونی روستایی برای خرید حمایتی ورود پیدا کند.

وی میزان خرید حمایتی گوجه فرنگی را بدون سقف اعلام کرد و ادامه داد: این خرید تا زمانی که بازار این محصول به تعادل برسد، ادامه خواهد داشت و برای میزان این خرید حدی مشخص نشده است.

معاون بازرگانی و برنامه‌ریزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: امروز دستور خرید به تعاون روستایی‌ها ابلاغ می‌شود و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین تعاونی روستایی محل اقامت خود اقدام به فروش محصولات کنند.

ابراهیمی نیازسنجی و اطلاع‌رسانی گسترده به‌منظور ایجاد تقاضا برای گوجه‌فرنگی تولیدی را از دیگر اقدامات انجام گرفته برشمرد و یادآور شد: این خرید با هدف مصارف صنعتی صورت می‌گیرد و محصولات پس از خرید به کارخانه تولید رب تحویل داده می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به روند افزایشی تولید محصول گوجه‌فرنگی نسبت به سال قبل در کشور، تأکید کرد: بحث رکود در بازار و کاهش تقاضا و از طرفی افزایش حجم عرضه، باعث شد تا سال جاری شاهد کاهش قیمت گوجه‌فرنگی در مناطق مختلف کشورمان از جمله استان بوشهر باشیم.

گفتنی است، امسال از 12 هزار و 500 هکتاری که زیرکشت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر قرار گرفته تقریباً 140 هزار تن محصول به‌دست‌آمده که نسبت به سنوات گذشته رشد داشته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]