اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951218242855464

معاون حقوقی رییس جمهوری:

9لایحه حفاظت از منابع طبیعی در دولت یازدهم تهیه شد

کد: 13951218242855464

https://goo.gl/1T05Lb

، تهران , (اخبار رسمی): معاون حقوقی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه که دولت یازدهم اعتقاد و اراده ای راسخ در حفاظت از منابع طبیعی دارد، گفت: 9 لایحه در ارتباط با حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در دولت تدبیر و امید تهیه شده است.

9لایحه حفاظت از منابع طبیعی در دولت یازدهم تهیه شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مجید انصاری در همایش منابع طبیعی، جنگلبان، حفاظت و قانون گفت: دو لایحه در دولت در حال بررسی و هفت لایحه دیگر نیز برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

معاون حقوقی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید توجه بیشتری به فقه محیط زیست و زندگی مردم داشته باشد، گفت: مفتخریم، امام راحل فتوای عجیبی دارند که اگر فردی بیش از حد متعارف از آب حتی برای مصارف وضو و غسل استفاده کند، موجب ضمان است و این حرمت تکلیفی و مقدمه ای برای حرمت وضعی و حق الناس است و در صورت نابودی جنگل یا مرتعی، باید عین آن جبران شود.

حجت‌الاسلام انصاری تاکید کرد: مساله حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی موضوعی لوکس نبوده بلکه امری دینی است.

معاون حقوقی رییس جمهوری اظهار داشت: آمریکا که مدعی نظم نوین جهانی و پیشرفت و ترقی است، نسبت به تعهدات محیط زیستی و پیمان کیوتو تردید دارد و این مایه شرمساری بشر است.

انصاری احیا و تثبیت دریاچه ارومیه و همچنین آبگیری هورهای خوزستان را از مهم ترین اقدامات محیط زیستی دولت یازدهم برشمرد و تصریح کرد: مساله تنفس 10 ساله به جنگل ها و مراتع، یک ضرورت است که نباید به تاخیر بیفتد.

معاون حقوقی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه جنگلبانان و محیطبانان همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و نگهبانان مرزهای جمهوری اسلامی ایران که در آن زمان همه مردم و قوای کشور پشتیبان آنان بودند، هستند، گفت: اگر امروز ملت ایران و هر سه قوای کشور از سنگربانان حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست حمایت نکنند، در آینده محیط زیست خود و فرزندانمان را از دست می دهیم.

حجت‌الاسلام انصاری از قوه قضاییه درخواست کرد در موضوع متجاوزین به منابع طبیعی و محیط زیست هر گونه رحم و شفقت را کنار بگذارد و متجاوزین به عرصه طبیعی برای حداقل 10 تا 15 سال وارد مستثنیات شده و عفو نشوند.

معاون حقوقی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه عالم نشانه خدا بوده و آیات قرآن از این جهت آیه نامگذاری شده که نشانه خدا است، گفت: انسان ها مالک منابع طبیعی و محیط زیست نیستند و ما تنها جانشین و خلیفه الهی هستیم اما آیا ما به درستی به وظیفه خلیفه بودن خداوند متعال بر روی زمین و عمران و آبادی به درستی عمل کرده ایم؟

وی با تاکید بر اینکه فقه ما، فقه منابع طبیعی و محیط زیستی است، به دستورات پیامبر اعظم و ائمه معصومین در عدم تعدی به منابع طبیعی و محیط زیست در زمان جنگ و میدان مبارزه اشاره و تاکید کرد: اگر همین تعلیمات اسلامی درباره جنگ در دنیای مدرن که در آن علم به جای راحت افزایی، وسیله ای برای نابودی محیط زیست تبدیل شده است، به کار گرفته می شد، با مشکلات محیط زیستی کنونی مواجه نبودیم.

معاون حقوقی رییس جمهوری تصریح کرد: براساس فقه ما، انسان باید جنگ مومنانه و انسانی انجام دهد و ائمه معصومین به مساله حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیستی اهتمام ویژه ای داشتند.

انصاری تاکید کرد: در قرآن کریم، تخریب گران محیط زیست به عنوان مفسدین فی الارض و برابر شیطان معرفی شده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست