اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951209239745464

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی:

ممنوعیت صادرات ۱۰ ساله پیاز زعفران برداشته شد

کد: 13951209239745464

https://goo.gl/pYYrK4

، تهران , (اخبار رسمی): پس از پیشنهاد حذف ممنوعیت چندین ساله صادرات پیاز زعفران و پیگیری سازمان در کمیته فنی، این ممنوعیت حذف شد و برای نخستین بار نظارت فنی، ساماندهی و صدور مجوز حمل پیاز زعفران به دیگر استان ها به سازمان نظام مهندسی واگذار شده است.

ممنوعیت صادرات ۱۰ ساله پیاز زعفران برداشته شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، اکبری با بیان این مطلب گفت: با پیشنهاد سازمان در کمیته فنی سازمان جهاد کشاورزی ممنوعیت صادرات حداقل ۱۰ ساله پیاز زعفران برداشته شد.

به گفته وی پس از این پیشنهاد و پیگیری سازمان در کمیته فنی یادشده استان، ممنوعیت چندین ساله صادرات پیاز زعفران حذف شد و برای نخستین بار نظارت فنی، ساماندهی و صدور مجوز حمل پیاز زعفران به دیگر استان ها به سازمان نظام مهندسی واگذار شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی گفت: مأموران انتظامی استان از حمل پیاز زعفران بدون مجوز به دیگر مناطق کشور جلوگیری می کنند.

اکبری افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری از ۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت زعفران استان، ۵۶ تن محصول به ارزش دو هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال برداشت شود.

وی یادآور شد: بیشترین اراضی زعفران استان با چهارهزار و ۵۰۰ هکتار مربوط به شهرستان قاینات است که برداشت این محصول از اواخر مهر ماه آغاز شده و تا اواسط آذر ادامه داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی گفت: زعفران تولیدی در استان به خراسان رضوی، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال می شود.

اکبری بیان کرد: یکی از دستاوردهای این نهاد در سال جاری راه‌اندازی مرکز تحقیقات و مشاوره مرغ استان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی است.

وی اظهار کرد: پس از پیگیری های متعدد و اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، مرکز تحقیقات و مشاوره مرغ استان در سازمان یادشده تجهیز و راه اندازی شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی از صدور گواهی مهارت در بخش های مختلف کشاورزی خبر داد و یادآور شد: این گواهی در مواردی از جمله مغنیان، پیوند زن ماهر، هرس کار، استخر و کانال است، در حال حاضر بیش از ۳۰ فقره گواهی مهارت صادر شده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۵یک واحد گلخانه الگویی با زیر بنای هزار متر مربع شیشه ای مستقر در مجتمع گلخانه‌ای شهرستان خوسف در محمدیه راه اندازی شد که پروانه بهره برداری به نام سازمان نظام مهندسی به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال صادر شد.

به گفته وی، تهیه طرح های مطالعات توجیهی با استفاده از نرم افزار کامفار برای ۱۶ فقره طرح مشارکتی توسط شرکت مهندسین مشاوره تحت پوشش این سازمان برای نخستین بار از دیگر دستاوردها در سال ۹۵ است.

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان ادامه داد: ارزیابی، بررسی و دفاع از طرح های یاد شده و تصویب نهایی برای اعطای تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید به مجریان اجرای طرح های مشارکتی توسط شرکت مشاوره صورت پذیرفته است.

اکبری افزود: ساماندهی، نظارت و صدور مجوز توزیع نهال در استان همچنین عرضه و فروش نهال از دیگر دستاوردهاست.

وی ادامه داد: این سازمان با موافقت سازمان جهاد کشاورزی نسبت به صدور مجوز فروش نهال اقدام می کند و نتایج بسیار ارزشمندی در خصوص رعایت مسایل مجوز بهداشتی، برچسب، ارایه فاکتور و ... به خریدار به دست آمد.

وی از پیگیری تحویل ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی پساب فاضلاب خبر داد و افزود: پس از گذشت ۱۰ سال پیگیری بدون نتیجه، این امر محقق شد.

وی اضافه کرد: همچنین مجوز یک میلیون مترمکعب آب دایم و یک میلیون مترمکعب آب موقت از پساب فاضلاب برای تولید محصولات زراعی و باغی به سازمان نظام مهندسی واگذار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]