اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951208239395464

تنظیم بازار محصولات کشاورزی با رویکرد حمایت از تولیدکنندگان‌ و مصرف‌کنندگان

بهبود 5 میلیارد دلاری تراز تجاری کشاورزی

کد: 13951208239395464

https://goo.gl/m36VB9

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع گفت: بازار محصولات کشاورزی با رویکرد حمایت از تولیدکنتدگان و مصرف کنندگان تنظیم می شود.

بهبود 5 میلیارد دلاری تراز تجاری کشاورزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، علی اکبر مهرفرد در نشست خبری با بیان این که ویکرد ما در تنظیم بازار محصولات کشاورزی، حمایت از تولیدکنتدگان و مصرف کنندگان است، اظهار داشت: بازار محصولات کشاورزی از مرحله تولید محصول تا عرضه در بازارهای داخلی و خارجی و سفره مردم باید ساختار داشته و نظام مند باشد و بر مبنای زنجیره ها شکل بگیرد.
وی بر لزوم ایجاد و تقویت تشکل های قدرتمند برای مدیریت و تنطیم بازار داخلی و صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سه سال اخیر به منظور افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی و کاهش واردات گفت: در این مدت تراز تجاری بخش کشاورزی نزدیک به ۵ میلیارد دلار بهبود یافنه و از منفی ۸.۱ میلیارد دلار در سال ۹۲ به منفی 3.4 میلیارد دلار در سال 94 کاهش یافته و پیش بینی می شود این تراز امسال به کمتر از منفی ۳ میلیارد دلار برسد.
وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم با مجموعه برنامه ها و اقدامات این تراز را به صفر برسانیم.
مهرفرد با اشاره به خسارت سرمای پاییز امسال به مرکبات شمال کشور خاطرنشان ساخت:براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار مقرر شده مقدار محدودی پرتقال توسط شرکت کارگزار کارگروه تنظیم بازار وارد و در صورت افزایش قیمت ها در شب عید به منظور تنظیم بازار عرضه شود.
وی با بیان این که واردات مرکبات محدود به ایام شب عید بوده و با رعایت کامل ضوابط قرنطینه گیاهی صورت می گیرد، پیش بینی کرد این واردات از افزیش قیمت مرکبات شب عید جلو گیری کند و موجب تعادل قیمت این محصولات شود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع با اساره به این که برای شب عید گوشت و مرغ به اندازه کافی ذخیره سازی شده و در صورت نیاز در بازار عرضه می شود،گفت:برای تنظیم بازار شب عید به میزان کافی برنج،روغن و شکر با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار عرضه می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]