اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951203238185464

ایران و فنلاند بر ضرورت اجرایی شدن توافقات کشاورزی تاکید کردند

پیشنهاد صادرات خشکبار و ایجاد موسسه مشترک

کد: 13951203238185464

https://goo.gl/oYYGwQ

، تهران , (اخبار رسمی): نمایندگان ایران و فنلاند بر ضرورت اجرایی شدن توافقات اقتصادی و کشاورزی دو کشور تاکید کردند.

پیشنهاد صادرات خشکبار و ایجاد موسسه مشترک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی امروز در دیدار با معاون امور اقتصادی و اشتغال فنلاند گفت: طی چند سال اخیر،قراردادهای زیادی در بخش کشاورزی میان دو کشور منعقد شده که باید هرچه سریع تر اجرایی شود.
محمدعلی جوادی در همین حال خواستار سرمایه گذاری های مشترک ایران و فنلاند در حوزه کشاورزی شد و اظهار داشت: برای توسعه این همکاری ها،مبادلات بانکی نیز باید با سهولت انجام شود.
جوادی بر لزوم افزایش حجم مبادلات کشاورزی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران کشوری چهارفصل و دارای آب و هوای متنوع است و این ویژگی، ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری فنلاندی ها در ایران است.
وی با اشاره به صادرات خشکبار ایران به بازارهای اروپایی اظهار داشت: کشور فنلاند نیز می تواند در زمینه واردات خشکبار از ایران اقدام کند.
در این دیدار،معاون وزیر امور اقتصادی و اشتغال فنلاند،تجارت و تحقیق و توسعه کشاورزی را از زمینه های همکاری میان دو کشور عنوان کرد.
وی افزود: سفر رئیس جمهور فنلاند به ایران در سه ماه پیش، اجرایی شدن توافقات اقتصادی و کشاورزی دو کشور را تقویت کرده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و اشتغال فنلاند اظهار داشت: پیشنهاد می شود روابط اقتصادی و کشاورزی بین بهترین شرکت های خصوصی دو کشور شکل بگیرد.
وی ادامه داد:به غیر از روابط اقتصادی و تجاری بخش خصوصی، موضوعاتی مانند تحقیق و توسعه کشاورزی می تواند از محورهای همکاری میان موسسات تحقیقاتی دو کشور باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]