تلاش 2 ساله ایدرو برای رفع محدودیت مالی نتیجه داد

مناطق کمترتوسعه یافته، اولویت دریافت تسهیلات ارزی

کد: 13951003205590042

https://goo.gl/HrHOUf

، تهران , (اخبار رسمی): نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند صندوق توسعه ملی مناطق کمتر توسعه یافته را در پرداخت تسهیلات ارزی به طرح‌های تولیدی از طریق مشارکت با سازمان های توسعه ای در اولویت قرار دهد.

مناطق کمترتوسعه یافته، اولویت دریافت تسهیلات ارزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ،نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با ماده (10) لایحه مذکور با 151 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

معاون برنامه ریزی سازمان گسترش گفت :  براساس ماده (10) لایحه مذکور، صندوق توسعه ملی مجاز است به طرحهای تولیدی افراد حقیقی و حقوقی غیردولتی با حداکثر مشارکت 49 درصد با سازمان های توسعه ای مشتمل بر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی( ایزیپو)، شرکت شهرک های کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی(ان. پی. سی) و شرکت تخصصی برق حرارتی، در مناطق کمتر توسعه‌ یافته سرمایه‌گذاری می‌نمایند، تسهیلات ارزی پرداخت نماید .
به گفته ابوالفضل کیانی بختیاری در تبصره این ماده آمده است سازمانهای توسعه ای مکلفند پس از سه سال از زمان بهره برداری سهام خود را در طرحهای مذکور به بخشهای خصوصی و تعاونی بر طبق قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی واگذار نمایند.
وی افزود : سازمان گسترش در دو سال گذشته بدنبال مواجه شدن با محدودیت مالی ، واگذاری بیش از 100 شرکت زیر مجموعه با ارزش 4 هزار میلیارد تومان و عدم بازگشت مطالبات به ایدرو بدلیل محدودیت های مالی دولت و همچنین واگذاری تکالیف ضروری توسعه کشور به این سازمان ،‌بدنبال راهی برای تامین منابع مالی از طرق دیگر از جمله صندوق توسعه ملی بود که خوشبختانه با حمایت ها و پشتیبانی ها ی مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و دکتر معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و تصویب این ماده قانونی این امر محقق شد .
کیانی بختیاری اظهار امیدواری کرد با تصویب این ماده سازمان های توسعه ای می توانند از فرصت پیش آمده برای توسعه مناطق محروم استفاده کنند و به‌ عنوان موتور محرک صنعت، معدن و تجارت برای رشد اقتصاد ملی، نقشی موثر ایفا نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یک سازمان توسعه‌ای بوده که به منظور گسترش و نوسازی صنایع کشور از راه بررسی های علمی و صنعتی و تهیه و تربیت کادر مدیریت و تاسیس شرکتهای صنعتی، معدنی و خدماتی و یا مشارکت در آنها و کمک و راهنمایی‌های فنی به واحدهای صنعتی و معدنی در سال 1346 تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | بانک، بیمه و سرمایه