اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951004205725811

توان‌افزایی امدادی و ترویج اندیشه‌های بشردوستانه دانش‌آموزان در آغاز پنجمین گام بلند طرح دادرس

دانش‌آموزان «دادرسان آینده»

کد: 13951004205725811

https://goo.gl/H6b0UY

، تهران , (اخبار رسمی): امید است امسال هم بتوانیم طرح دادرس را نه‌تنها درپایه هشتم بلکه درپایه هفتم و نهم هم گسترش دهیم و به صورت پایلوت در‌ سال‌جاری، گسترش دوره‌های ابتدایی تا پیشرفته‌ترشدن طرح دادرس را برای مقاطع دیگر تحصیلی داشته باشیم که بتوانیم پوشش کاری خوبی را درتمامی مقاطع داشته باشیم.

دانش‌آموزان «دادرسان آینده»

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر،سال‌ها نگران این بودیم که جای خالی شهید فهمیده‌ها و نوجوانانی که مهربانی و ایثار را سرلوحه زندگی خود قرار داده و از جان خود برای نجات جان دیگران گذشتند، خالی بماند، کسانی که روزگاری با سن‌و‌سال اندک خود، تقدیرهای شگرفی را رقم می‌زنند و یاد و نامشان جاودانه شد، اما در دنیایی که مهربانی و گذشت ازسوی انسان‌ها انگشت‌شمار شده است، در سایه تلاش و آموزش‌های سازمانی که اهداف بلند بشردوستانه را نشر می‌دهد، نوجوانانی آموزش‌دیده و تربیت شدند که تمام فکر و ذکرشان ترویج خوبی‌ها شده است و امروز 4 نسل دادرس آماده شده‌اند و تلاش می‌کنند تا در راه خیر و نیکی قدم برداشته و بتوانند سرنوشت‌ساز باشند. چهار‌سال است از نهادینه‌شدن طرح ملی دادرس گذشته و اکنون، هم مدارس و هم خانواده‌ها و از همه مهم‌تر دانش‌آموزان برای دادرس‌بودن و دادرس‌ماندن تلاش می‌کنند، اینها دانش‌آموزان آماده در روزهای سختی خواهند شد که پرچم ایران اسلامی را مانند همیشه با افتخار بر فراز نگه می‌دارند و این نشان می‌دهد تلاش همه کسانی در این راه قدم برداشتند، بی‌ثمر نبوده و روز به روز بهتر و پربارتر به نتیجه خواهیم رسید.

گام‌هایی بزرگ درشهری کوچک
معاون امورجوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی با اشاره به میزبانی آیین آغازین پنجمین دوره از طرح ملی دادرس دراین استان گفت: طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته ازسوی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و نظر به این‌که نوجوانان شهر غرق‌آباد هم برادران و هم خواهران توانستند درمرحله کشوری به ترتیب مقام‌های اول و سوم کشوری را کسب کنند، تصمیم براین شد که آیین آغازین طرح ملی دادرس در این شهر کوچک و به دور از مرکز استان برگزار شود. آرش اشتری تصریح کرد: دوشنبه 22 آذرماه ‌سال 95 پس از روزها تلاش عوامل اجرایی و برنامه‌ریزی طی جلسات مکرر، پنجمین دوره از طرح ملی دادرس در شهر غرق‌آباد استان مرکزی با حضور دکتر حبیبی رئیس سازمان جوانان، بابایی معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی و مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان مرکزی به همراه هیأت همراه و دیگر مسئولین استانی از هلال‌احمر و آموزش و پرورش و 200نفر از دادرسان این جمعیت افتتاح شد. اشتری اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی نیز مانند دیگر استان‌ها درجهت پیشرفت و هموارکردن این راه پر از فرازونشیب، تلاش زیادی کرده و تعداد کانون‌های دانش‌آموزی و تیم‌های دادرس خود را در مدارس به چند برابر افزایش داده و همواره با 136 کانون دانش‌آموزی و دانش‌آموزان آموزش‌دیده و توانمند امدادگر و امدادرسان درمدارس، گام‌های ارزشمندی در راستای محقق‌شدن شعار هر خانواده ایرانی یک امدادگر برداشتند.  
بر همگان ثابت شد، خواستن توانستن است
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در رابطه با دیدگاه کلی خود درمورد طرح ملی دادرس گفت: ما در سازمان جوانان  براساس نگرش به معارف والای دینی که از پیامبر (ص) بر ما رسیده، در دنیای این آموزه‌ها زندگی می‌کنیم و اهدافی همچون تکریم انسان‌ها و کاهش آلام بشری که در رأس آنهاست و تلاش بر حفظ جان و زندگی انسان‌ها و گسترش دوستی و تعامل صلح پایدار را دنبال و برای تحقق این اهداف برنامه‌ریزی می‌کنیم. مسعود حبیبی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ما درحوزه دانش‌آموزی طرح آموزش امداد و کمک‌های اولیه است؛ لذا درحوادث باید درنظر داشته باشیم وقتی اتفاقی رخ دهد، کسی نیست به داد ما برسد و زمان زیادی طول می‌کشد تا درمحل حادثه حاضر شوند و بهترین کمک خود ما هستیم که می‌توانیم با کمک آموزه‌ها و دانشی که کسب کردیم، خود و اطرافیانمان را نجات دهیم. حبیبی اظهار داشت: این کار بزرگ جز با همکاری وزارت آموزش و پرورش محقق نمی‌شد که سالانه 450‌هزار نفر را آموزش داده و این امر به تاب‌آوری جامعه کمک بزرگی کرده است. امیدواریم این همکاری مثال‌زدنی الگوی کار مشترک باشد و در سایر ارگان‌های جامعه تأمین داده شود و امید است که درجمعیت هلال‌احمر و سازمان جوانان بتوانیم بسترسازی برای رشد و شکوفایی جوانان را هرچه بیشتر فراهم کنیم.   
باید همه بدانند، ایران فقط تهران نیست
معاون دانش‌آموزی و پیش‌دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: امسال هم مانند سال‌های گذشته در 8‌هزار دبیرستان حضور پیدا کرده و بیش از 400‌هزار دانش‌آموز را آموزش خواهیم داد، اتفاقی که امسال در دادرس افتاده، این است که ما دادرسان ‌سال گذشته را رها نکرده و همه دادرسانی که در سه مرحله شهرستان، استان و کشور موفق به کسب مقام شده‌اند، به‌عنوان کمک‌مربی و دادرس یار درمدارس فعالیت خواهند کرد،  زیرا این دادرسان مهارت لازم را برای آموزش آموخته‌های خود به دست آوردند. لذا با افزایش توانمندی دانش‌آموزان می‌توانیم تیم‌های آماده‌ای درسطح شهر درهنگام حوادث و مخاطرات داشته باشیم. بابایی اظهار داشت: شهری مثل تهران که 12‌میلیون و800‌هزار نفر جمعیت دارد و فقط جمعیت یک محله آن به اندازه این شهر است. اگر خدایی‌نکرده اتفاقی رخ دهد، به این فکر کنیم که چقدر نیروهای امدادی امدادگر و امدادرسان داریم و چقدر زمان برای امدادرسانی داریم؟ پس در درجه اول هرکس می‌تواند خود و خانواده‌اش را نجات دهد و همین بچه‌ها هستند که درسنین مختلف تحت آموزش مربیان هلال‌احمری می‌توانند گام‌های بزرگی درنجات جان دیگران بردارند.  بابایی عنوان کرد:   امید است امسال هم بتوانیم طرح دادرس را نه‌تنها درپایه هشتم بلکه درپایه هفتم و نهم هم گسترش دهیم و به صورت پایلوت در‌ سال‌جاری، گسترش دوره‌های ابتدایی تا پیشرفته‌ترشدن طرح دادرس را برای مقاطع دیگر تحصیلی داشته باشیم که بتوانیم پوشش کاری خوبی را درتمامی مقاطع داشته باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه