در پنجمین جشنواره تسنیم

خلاقیت های دختران و مادران به منصه ظهور می رسد

کد: 13951004205996015

https://goo.gl/iwD4lT

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اجرای پنجمین جشنواره تسنیم گفت: مادران به عنوان رکن اصلی نهاد خانواده می توانند در زمینه فرهنگ سازی رویکردهای ترویج فرهنگ قناعت و اقتصاد مقاومتی، استفاده از پوشش ایرانی- اسلامی و تحقق ماموریت های کلان شهری در حوزه بازیافت و محیط زیست اثرگذار باشند

خلاقیت های دختران و مادران به منصه ظهور می رسد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، الهه عطائی ضمن اعلام این خبر با اشاره به لزوم توجه ویژه به مد و پوشش ایرانی- اسلامی به عنوان یکی از مولفه های سبک زندگی در جامعه امروزی، اظهار داشت: پرداختن به عناصر و مفاهیم ایرانی- اسلامی در حوزه مد و پوشش به بسترسازی لازم جهت معرفی پوشش معیار و استفاده از آن در موازین اسلامی منجر می شود و در این زمینه زنان، نقش تاثیرگذاری در ترویج سبک زندگی اسلامی-  ایرانی در خانواده و اجتماع ایفا می کنند.

وی تاکید کرد: طراحی و راه اندازی پنجمین جشنواره تسنیم در قالب ترویج زندگی ایرانی- اسلامی و در راستای ایجاد فضای بروز خلاقیت های دختران و بانوان و پرداختن به مباحث تخصصی حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته است.

برپایی جشنواره با محوریت ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی-اسلامی در محلات شهر تهران

عطائی، گروه های هدف جشنواره تسنیم را شامل بانوان شهروند شاغل و خانه دار تهرانی و همچنین دختران دانشجو و دختران نوجوان 9 تا 16 سال اعلام کرد و افزود: این جشنواره با محوریت ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی دارای بخش های مختلفی است که دختران و بانوان تهرانی در آن مشارکت فعال دارند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تسنیم شامل 2 بخش خلاقیت های فرهنگی، هنری و ابتکارات جامعه-محور است، اظهار داشت: بخش خلاقیت های فرهنگی و هنری در قالب جشنواره مد و پوشش اسلامی ایرانی و جشنواره بهترین ها از دورریختنی ها برگزار خواهد شد و بخش ابتکارات جامعه محور نیز در قالب طرح ارتقاء کیفیت زندگی زنان و خانواده برگزار می شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه بخش بهترین ها از دور ریختنی ها در راستای ترویج فرهنگ قناعت، ساده زیستی، اقتصاد مقاومتی، دنبال کردن ماموریت های کلان شهری در حوزه بازیافت و محیط زیست برگزار می شود، تاکید کرد: مادران به عنوان رکن اصلی نهاد خانواده می توانند در زمینه فرهنگ سازی این رویکردها اثرگذار باشند.

وی افزود: در بخش ابتکارات جامعه محور شبکه سازی و همگرایی محلی از طریق زنان در محلات، نواحی و مناطق شهر تهران برای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی صورت می گیرد.

عطائی، الگوسازی و ایجاد بستر لازم جهت معرفی و ارائه پوشش ایرانی- اسلامی، فراهم سازی زمینه برای کشف و بروز و ظهور خلاقیت های ابتکاری مرتبط با سبک زندگی ایرانی- اسلامی و زمینه سازی جهت بهبود، اعتلا و تحکیم بنیان خانواده را از مهمترین اهداف پنجمین دوره جشنواره تسنیم برشمرد و اذعان داشت: در بخش مد و لباس پرداختن به عناصر مختلف این حوزه از جمله پوشش، فرهنگ، هویت ایرانی- اسلامی، حیا و عفاف در ابعاد مختلف فیزیکی و اجتماعی و... مدنظر گرفته است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | مد و لباس