اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951004206065500

بررسی افتتاح شعب سه بانک ایرانی در آلمان

کد: 13951004206065500

https://goo.gl/iNDhBz

، تهران , (اخبار رسمی): شهریورماه امسال که ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان به ایران آمده بود، صحبت از افتتاح بانک های ایران در این ایالت آلمان مطرح شد.

بررسی افتتاح شعب سه بانک ایرانی در آلمان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، آیگنر در همان سفرش به ایران گفت: مناسبات تجاری بین شرکت های بایرنی و ایران اغلب به دلیل مشکلات پرداخت پول ناکام می مانند. در همین راستا شعب بانک های ایرانی در مونیخ برای شرکت های ما بسیار حائز اهمیت هستند.

به گفته او، سه بانک خاورمیانه، پارسیان و سینا مجوز لازم را برای تأسیس شعبه درخارج از بانک مرکزی ایران دریافت کرده اند و برای تأسیس شعبه و روند کسب مجوز فعالیت در آلمان، به صورت حرفه ای مشورت می گیرند.

ماه گذشته هم که در سفری که هیات ایرانی به سرپرستی مسعود خوانساری به اتریش و آلمان داشت باز هم صحبت هایی از افتتاح شعب این بانک ها در باواریا مطرح شد. در سفر آلمان در جلسه خوانساری با آیگنر، آقای یونگ یکی از معاونان وزیر اقتصاد ایالت باواریا درباره آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در این مورد گفت: ما با سه بانک ایرانی همکاری‌هایمان را شروع کرده‌ایم و با مرجع نظارت بر امور بانکی آلمان هم وارد صحبت شده‌ایم و قدم به قدم به تاسیس شعب بانک‌ها نزدیک‌تر می شویم. به گفته او، راه‌اندازی شعب بانک‌های ایرانی در مونیخ نیازمند یک برنامه اقتصادی بسیار مشروح است که تدوین آن روی کاغذ حدود هزار صفحه شده است و باید همه جوانب در آن دیده شود. از ساده‌ترین مسایل مانند حقوق و مزایای کارکنان تا این که چه نوع معاملاتی در این شعب انجام می‌گیرد و حجم معاملات چقدر می‌تواند باشد. در نهایت به گفته او اگر همه مدارک را در سه ماه اول سال جدید میلادی ارایه دهیم این کار 6 ماه به طول خواهد کشید. یعنی در اواسط سال 2017، امکان راه‌اندازی شعب بانک‌های ایرانی در مونیخ به احتمال زیاد عملی خواهد شد.

کوروش پرویزیان، رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق ایران در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران درباره روند افتتاح این شعب بانک های ایرانی در آلمان اعلام کرد: ما در حال گرفتن مجوزهای قانونی از بانک مرکزی ایران هستیم.

مدیرعامل بانک پارسیان همچنین ادامه  داد: در طرف دیگر، یعنی در آلمان هم در حال انجام کارهای مطالعاتی هستیم. البته مشخص نیست که چه زمانی این افتتاح انجام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]