اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006208356598

در راستای بالا بردن کیفیت فرآورده­ های نفتی انجام شد

ساخت فلو کامپیوتر مایعات هیدروکربنی

کد: 13951006208356598

https://goo.gl/S1aOs4

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از شرکت­ های فعال در حوزه اتوماسیون صنعتی و سیستم­ های کنترل و مانیتورینگ، با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) اقدام به طراحی و نمونه ­سازی فلوکامپیوتر مایعات هیدروکربنی و گازها کرده است.

ساخت فلو کامپیوتر مایعات هیدروکربنی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صحا، هدف از اجرای طرح «طراحی و نمونه­ سازی فلوکامپیوتر مایعات هیدروکربنی و گازها (FLOW COMPUTER)» دستیابی به دانش ساخت دستگاه‌های اندازه‌گیری کمی و کیفی مواد هیدروکربنی است.

حسین فرهادی مدیرعامل شرکت فراموج پویا در راستای مهم­ترین اهداف کلان اجرای این طرح گفت: کمک  به صنعت نفت در جهت بالا بردن کیفیت فرآورده­ ها و محصولات تولیدی صنعت نفت، حفظ و توسعه سهم بازار داخلی و در صورت امکان بازار خارجی، ایجاد اشتغال­زایی و کارآفرینی و ممانعت از خروج ارز از کشور مهمترین اهداف طراحی و ساخت فلوکامپیوتر محسوب می‌شود.

وی افزود: بهای سوخت و بهره ­گیری بهینه از انرژی نقشی اساسی در اقتصاد امروز واحدهای صنعتی ایفا می ­کند. رشد ناگهانی قیمت نفت در سال­ های اخیر نیاز به نوسازی سیستم ­های اندازه ­گیری و افزایش دقت اندازه ­گیری انرژی خریداری شده و مصرفی فرآیندها در یک واحد صنعتی را به وجود آورده است. با یک اندازه­ گیری واقعی، تلفات انرژی در بخش­ های مختلف یک فرایند صنعتی تشخیص داده می‌شود و بر پایه این آگاهی بدست آمده از نحوه مصرف انرژی، توجیه اقتصادی بهینه ­سازی سیستم ­ها آسان می‌شود. همچنین اندازه‌گیری دقیق انرژی در واحدهای تولید و فروش رابطه مستقیم با سوددهی آن‌ها خواهد داشت.

 فرهادی ادامه داد: اندازه ­گیری دقیق جریان در خط لوله، مهمترین موضوع در واحدهای تولید و انتقال است. برای پوشش این نیازها اغلب از تجهیزاتی خاص به عنوان فلوکامپیوتر چند منظوره استفاده می‌شود. این تجهیزات برای اتصال به انواع میترهای مورد استفاده در اندازه­ گیری‌ها، نظیر میترهای اریفیسی( Orifice Meter) و توربینی، پایه­­ گذاری شدند. بیشتر این فلوکامپیوترها به صورت پایانه راه دور (RTU) بوده و برای بکارگیری در محل­ های دوردست در سایت‌ها طراحی شده‌اند.

به گفته مدیر عامل این شرکت، در بیشتر موارد، این تجهیزات کاملاً برنامه­ پذیر بوده و می‌توانند برای محاسبات فلوی حجمی، جرمی و حرارتی هیدروکربن برنامه ­ریزی شوند. این محاسبات عمده بر پایه استانداردهایی تعریف شده ­اند.

گفتنی است، اندازه گیری دقیق میزان جریان نفت خام به قصد فروش، حفظ و توسعه سهم بازار داخلی، افزایش شاخص رضایت مشتری، اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور از جمله ویژگی­ های سیستم فلوکامپیوتر به شمار می‌رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)

صندوق حما‌یت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (شرکت مادر تخصصی- سهامی خاص) وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکتی 100% دولتی است که قانون آن در سال 1375 تصویب و اساسنامه آن در سال 1376 به تصویب هیأت محترم وزیران رسید. مجمع عمومی صندوق متشکل از وزراء صنعت، معدن و تجارت (رییس مجمع عمومی) - ارتباطات و فناوری اطلاعات - امور اقتصادی و دارایی- علوم، تحقیقات و فناوری - دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح - نیرو و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است. سرمایه اولیه صندوق 50 میلیارد ریال بوده و با اصلاح اساسنامه در سال 1382 به 500 میلیارد ریال افزایش یافت. نخستین اعضای هیئت مدیره صندوق در سال 1377 با حکم رییس محترم مجمع عمومی منصوب و صندوق فعالیت خود را آغاز کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]