اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209405500

استرالیا به جمع مشتریان پتروشیمی ایران می پیوندد

کد: 13951008209405500

https://goo.gl/Nwv50G

، تهران , (اخبار رسمی): عضو هیئت رئیس اتاق تهران از صادرات محصولات پتروشیمی ایران به استرالیا خبر داده است. به گفته حامد واحدی قرار است به‌زودی کانتینرهای حاوی محصول استراتژیک «هگزامین» به استرالیا صادر شود.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مواد پتروشیمی از مهم‌ترین اقلام وارداتی استرالیا از کشورهای جهان است اما اطلاعات سازمان توسعه تجارت از روابط تجاری ایران با این کشور نشان می‌دهد که استرالیا تازه به جمع مشتریان مواد پتروشیمی ایران پیوسته است.
پس از لغو تحریم‌ها مذاکرات مربوط به افزایش و تسهیل روابط تجاری ایران با استرالیا قوت گرفته است. سفر وزیر تجارت استرالیا به ایران در مهرماه سال جاری سرآغاز فصل جدیدی در روابط تجاری دو کشور بود. استیو چوبو «وزیر تجارت استرالیا همراه یک هیئت تجاری ۲۰ نفرِ از بخش‌های اقتصادی این کشور به ایران سفر کرد تا نخستین سفر یک هیئت عالی‌رتبه تجاری استرالیایی به ایران در ۱۴ سال گذشته را در کارنامه ثبت کند.

شبکه خبری‌ای بی‌سی استرالیا پیش از سفر چوبو به ایران اعلام کرد که آخرین سفر یک هیئت تجاری از استرالیا به ایران در زمان دولت اصلاحات در ایران - سال ۲۰۰۲ - و با حضور» مارک وِیل «وزیر وقت تجارت استرالیا انجام شده است و حالا استیو چوبو قصد دارد با سفر به ایران روابط اقتصادی دو کشور را که با وقفه‌ای طولانی‌مدت مواجه شده بود، احیا کند. 

آمارهای سازمان توسعه تجارت ایران از روابط اقتصادی ایران و استرالیا در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که عمده‌ترین اقلام صادراتی ایران به استرالیا فرش، کف‌پوش‌های پشمی از موی حیوانات، پسته، گوجه‌فرنگی، خرما، سنگ مرمر و تراورتن، زعفران، مغز پسته و سبزیجات است. در مقابل استرالیایی‌ها طی چند سال گذشته دانه گندم سخت، لاشه گوسفند و گوساله، گوشت گاو، پشم چیده شده، آب پنیر، کره و واکسن دامپزشکی به ایران صادر کردند.

براساس اطلاعات سازمان توسعه تجارت، مواد پتروشیمی از مهم‌ترین اقلام وارداتی استرالیاست و به گفته واحدی، عضو هیئت رییسه اتاق تهران قرار است به زودی با صادرات محصول هگزامین این کشور به جمع مشتریان پتروشیمی ایران بپیوندند. گفتنی است ایران در سال گذشته بیش از ۴۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید کرده است که حدود 19 میلیون تن آن صادر شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]