اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209755500

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تحلیل کرد

تاثیر سال نو میلادی بر بازار سکه و طلای ایران

کد: 13951008209755500

https://goo.gl/C8urgM

، تهران , (اخبار رسمی): قیمت ارز در نوسان است و قیمت طلا هم به دلیل روزهای آخر سال میلادی روند رو به رشد را طی می‌کند

تاثیر سال نو میلادی بر بازار سکه و طلای ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران،  این روزها قیمت سکه و طلا همین‌طور بالا می‌رود و انگار قرار نیست ترمز آن کشیده شود. به‌طوری‌که تا همین چند روز قیمت هر سکه بهار آزادی یک‌میلیون و 120 هزار تومان بود اما دیروز به یک‌میلیون و 180 هزار تومان رسید. حتی یک ماهی می‌شود که ربع‌سکه دیگر وارد حدود قیمتی 300 هزارتومانی شده است. قیمت ربع‌سکه در بازار دیروز 340 هزار تومان بود. قیمت نیم‌سکه هم امروز حدود 630 هزار تومان بود. حتی دیگر سکه یک گرمی هم بالای 200 هزار تومان فروخته می‌شود. بااین‌حال همچنان سکه امامی سردمدار بیشترین قیمت در بازار سکه است. قیمت سکه امامی در بازار دیروز یک‌میلیون و 215 هزار تومان بود. علاوه بر سکه قیمت هر گرم طلا هم این روزها رشد داشته و به حدود قیمتی 115 هزار تومان رسیده است.

محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره این افزایش قیمت‌های سکه اعلام کرد: اتفاقی که الان در بازار افتاده، این است که قیمت ارز در نوسان است و قیمت طلا هم به دلیل روزهای آخر سال میلادی روند رو به رشد را طی می‌کند، به‌این‌ترتیب قیمت طلا و سکه هم در داخل کشور با رشد همراه شده است.

به گفته کشتی‌آرای، چشم‌انداز این افزایش قیمت برای سکه و طلا مشخص نیست و معلوم نیست تا کی رخ خواهد داد. او ادامه داد: به‌هرحال الان در بازار تقاضا ایجادشده است و این روزهای آخر سال میلادی هم نوسانات را به وجود آورده که اصولاً این نوسانات رو به افزایش قیمت بوده است.

بر اساس صحبت‌های رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر بازارهای جهانی در بازار داخلی کشور تأثیر گذاشته‌اند. بااین‌حال هنوز چشم‌اندازی برای چگونگی ادامه این روند وجود ندارد. او تاکید کرد: تا زمانی که قیمت‌ها مشخص شود، این روند رو به افزایش وجود دارد، اما شاید همین فردا یا امروز یا یک ساعت دیگر رشد بایستد و قیمت‌ها ثابت شود.

به گفته او هنوز خیلی مانده است که مراسم و عید نوروز روی بازار سکه و طلای کشور تأثیر بگذارد. به همین دلیل فعلاً این تغییرات و نوسانات مربوط به بازارهای جهانی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی