اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951011211245500

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران:

ثبات ارز باعث جذب سرمایه‌گذاری خارجی وداخلی می‌شود

کد: 13951011211245500

https://goo.gl/Fu6rdv

، تهران , (اخبار رسمی): قیمت دلار بالا رفته و تولیدکنندگان خیلی به بودجه 96 خوش بین نیستند.

ثبات ارز باعث جذب سرمایه‌گذاری خارجی وداخلی می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران،  ابوالفضل حجازی، رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران درباره وضعیت تولیدکنندگان بیان کرد: شغل ما و اصولا فعالان اقتصادی به ارز بستگی دارد. زمانی که ثبات ارزی وجود نداشته باشد نه واردکننده و صادرکننده سود نمی برند. چرا که در همه جای دنیا ثبات ارز باعث جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی می شود.

به گفته حجازی تا چند وقت پیش سرمایه گذار ایرانی برای خرید مواد اولیه یک مقدار دلار پرداخت می کرد، اما الان به دلیل افزایش قیمت ها چند برابر آن میزان را می‌پردازد. او ادامه داد: این مساله قدرت سرمایه گذاری را کاهش می دهد و باعث می شود میزان آن در بخش تولید روز به روز کمتر شود. اصولا به این شکل است که تولیدکنندگان نقد می خرند و اقساط می فروشند. به این ترتیب آنها موادی که خریده اند را اقساطی می فروشند و زمانی که می خواهند جایگزین آن مواد را بخرند، سودی نبرده اند که بتوانند خرید انجام دهند.

حجازی همچنین به ماجراهای سال 91 و افزایش یک شبه قیمت دلار اشاره کرد و گفت: سال 91 زمانی که یک شبه قیمت دلار سه برابر شد، تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شدند. ظرف 6 ماه 50 درصد از تولیدکنندگان از خط خارج شدند که قابلیت برگشت ندارند. تولیدات یک شبه یک چهارم شد. در این زمان بانک ها هم قادر نبودند سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی بدهند. تمام این موارد باعث می شود که سرمایه گذاری در تولید ریسک بالایی داشته باشد.

براساس صحبت های رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران همیشه در این موارد تولیدکننده است که آسیب می بیند. به این ترتیب اگر دولت می خواهد تولید سروسامان پیدا کند باید پول های سرگردان از بانک ها خارج کند. او اضافه کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصادی مقاومتی نامگذاری شده است. پس مسئولان در این سال باید عمل کنند و شعار ندهند. باید به تولیدکننده داخلی توجه شود. در همه جای دنیا تولید کننده جایگاه بالایی برخوردار است و برای خود و خانواده اش آرامش فکری و اقتصادی وجود دارد، آیا تولیدکنندگان ایران هم آرامش فکری دارند؟ تمام مشکلاتی که به وجود می آید حل نمی شود و هرروز هم این مشکلات اضافه می شود.

حجازی معتقد است: متهم، مدیران دولتی هستند که رفع مشکل نمی کنند. درصد فساد اداری بالا رفته است. دولت بزرگ شده است و تنها مسیر بروکراسی و کاغذبازی های تولیدکنندگان زیاد شده است. کاری را که یک نفر می تواند انجام دهند را 10 نفر انجام می دهند و این مساله تنها به تولیدکننده و فعالان اقتصادی لطمه می زند. دولت باید به سمت کاهش میزهای دولتی حرکت کند. چرا که هرچقدر این سیستم بزرگتر باشد فسادش هم بیشتر است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]