اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012211835500

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان کشور اذعان کرد

قطع مکرر گاز کارخانه‌های سیمان و مشکلات آن

کد: 13951012211835500

https://goo.gl/fgnzFY

، تهران , (اخبار رسمی): صنعت سیمان یک عددی معادل 29 میلیون دلار بیش از دو سال است که از دولت بابت هماهنگی در ارتباط با قطع گاز برای تأمین خانوارها طلبکار است.

قطع مکرر گاز کارخانه‌های سیمان و مشکلات آن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، با شروع فصل سرما قطع گازها مکرری که در کارخانه‌ها سیمان اتفاق افتاده است وضعیت تولید  کارخانه‌های سیمان کشور را به‌هم‌ریخته است و صنعت سیمان را دچار مشکلات شدید کرده است.

سید محمد اتابک رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان صنعت سیمان با اعلام این خبر گفت: هرساله با سرد شدن هوا و شروع فصل سرما و افزایش مصرف عمومی شاهدیم که گاز کارخانه‌های سیمان کشور برای تأمین گاز موردنیاز کشور قطع می‌شود و این کارخانه‌ها را مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌کند که امسال هم شاهد این موضوع هستیم از طرف دیگر صنعت سیمان یک عددی معادل 29 میلیون دلار بیش از دو سال است که از دولت بابت هماهنگی در ارتباط با قطع گاز برای تأمین خانوارها طلبکار است و این بدهی بلاتکلیف مانده و درعین‌حال مسئولان حتی حاضر به تهاتر هم نیستند و در این شرایط با شروع فصل سرما دوباره شاهد قطع گازهای مکرر هستیم.

اتابک ادامه داد: برای رسیدگی به این موضوع و مشکلات پیش‌آمده از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده‌ایم که ستاد اقتصاد مقاومتی برای صنعت سیمان تشکیل شود تا به این مشکلات رسیدگی شود.

وی با اشاره به نتایج جلسه قبلی ستاد اقتصاد مقاومتی برای صنعت سیمان ( این ستاد از تابستان گذشته برای حل چالش‌های  صنعت سیمان با دستور معاون اول رئیس‌جمهور شکل‌گرفته است) افزود: در رابطه با جلسه اول و نتایج آن؛ مواردی که وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بود پیگیری کند و هم قول‌هایی که وزارت مسکن داده بود بسیار خوب دنبال شده و انجام داده‌اند و حاصل این اتفاقات این است که شرایط صنعت به‌صورت کلی بهبود پیداکرده و با توجه به این شرایط امیدواریم در جلسه بعدی هم سایر مسائل و مشکلات ازجمله موضوع قطع گاز و پرداخت بدهی مربوط به آن حل شود.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان همچنین در پاسخ به اینکه سال گذشته شما نگرانی بسیاری در ارتباط با چندین میلیون تن سیمان روی زمین‌مانده و تولیدشده از سوی کارخانه‌های سیمان داشتید، اظهار کرد: صنعت سیمان یک هزینه ثابت بالا دارد و طبیعتاً ما وقتی میزان تولید را کاهش می‌دهیم هزینه ثابتمان باقی می‌ماند؛ دراین‌بین نکته مهم این است که میزان تولید به همان نسبت این هزینه‌ها باید تعدیل شود و این کار هم‌اکنون در حال انجام است. مصرف کشور درزمانی که پایین است طبیعتاً هزینه‌های ثابت یک درصد بالاتری دارد که باید روی قیمت‌ها اعمال شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]