اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018215705990

نظم و بی نظمی رانندگی در سنگاپور و تهران از زبان سفیر ایران در سنگاپور

خارجی ها از نحوه رانندگی ما شگفت زده می شوند

کد: 13951018215705990

https://goo.gl/1aQQUW

، تهران , (اخبار رسمی): سفیر ایران در سنگاپور با اعلام این که فرهنگ سازی، یکی از مهم ترین عوامل ایجاد و برقراری نظم و انضباط در ترافیک، است، گفت: متأسفانه این مهم در تهران مورد غفلت قرار گرفته و بسیار ساده انگاشته شده و باید به این موضوع توجه داشته باشیم

خارجی ها از نحوه رانندگی ما شگفت زده می شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جواد انصاری افزود: آیا آموزشگاه های رانندگی نسبت به تعلیم فرهنگ درست راندن، رعایت نظم و انضباط و آموزش آداب رانندگی، تکلیفی برای خود قائل هستند و دستورالعملی دارند؟
وی با تأکید بر این که مشکل ترافیک تهران، بیش از آنکه به کثرت تعداد خودروهای شهر و ورود خودروهای جدید به معابر شهری مربوط شود، به فقدان فرهنگ رانندگی مربوط می شود، اعلام کرد: خیابان های شهر، ویترین نمایش فرهنگ مردم ماست و سوألی که در این میان مطرح است، این است که آیا واقعاً پایتخت و پایتخت نشینان، شایسته چنین وضعیتی هستند؟
چرا هیچ کس خود را برای مهار موتورسیکلت های تهران مسئول نمی داند؟
سفیر ایران در سنگاپور با اشاره به این که برای خارجی هایی که به کشورمان سفر می کنند، وضعیت رانندگی در تهران را به هرج و مرج، بی نظمی فوق العاده و عقب ماندگی فرهنگی تعبیر و تفسیر می نمایند و از نحوه رانندگی ما شگفت زده می شوند، اظهار کرد: چرا در کشور ما با تاریخ، فرهنگ و مدنیت چند هزار ساله که مردم آن به میهمان نوازی و رعایت آدابی همچون تعارف در زندگی روزمره شهرت دارند، با جلوس بر مسند و مرکب رانندگی و به دست گرفتن فرمان و عنان خودرو، این گونه حق به جانب رفتار می کنند و با عصبانیت پا بر پدال گاز می فشارند و بر دیگران می خروشند؟
انصاری با بیان این که راکبان موتورسیکلت با نادیده انگاشتن علائم راهنمایی و رانندگی، حتی چراغ قرمز را نیز ندیده می گیرند و فارغ از هر قانونی، هر گونه که می خواهند رفتار می کنند، تصریح کرد: امروز موتورسیکلت ها به مصیبتی بزرگ برای شهروندان تهرانی که چاره ای جز تحمل آنها ندارند، تبدیل شده اند و سوألی که در این میان مطرح است، این است که چرا هیچ کس خود را برای مهار آنها مسئول نمی داند؟
وی با تأکید بر این که نصب دوربین های متعدد کنترل ترافیک در تهران به تنهایی کافی نیست، چرا که متخلفان همواره در جهت یافتن پادزهر دوربین ها، راه های تازه ای خلق می کنند، اضافه کرد: واقعیت این است که حاشیه خیابان های تهران به پارکینگ تبدیل شده اند و گویی فراموش نموده ایم که خیابان ها، محل عبور و مرور خودروها و نه محل پارک خودروها هستند.
پارک خودروها عرض خیابان های تهران را به باریکه ای کم عرض تبدیل نموده است
سفیر ایران در سنگاپور با اشاره به این که با پارک خودروها در اطراف معابر، عرض خیابان های چند خطه تهران به یکی دو خط و باریکه ای متراکم و کم عرض تبدیل شده، اظهار کرد: به این ترتیب، با باریک شدن فضای عبور و مرور خودروهای عبوری، حق رانندگان تضییع شده و ضمن آزار و اذیت و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، اتلاف وقت و انرژی آنها را موجب شده است.
انصاری با بیان لزوم اجرای نهضت پارکینگ سازی و الزام اماکن عمومی به احداث پارکینگ با ظرفیتی متناسب با تعداد مراجعه کنندگان به این اماکن، تصریح کرد: با دعوت از مالکان اراضی رها شده و همجوار با خیابان های اصلی و پر رفت و آمد و اعطای مجوز موقت استفاده از این فضاها به عنوان توقفگاه تا زمان احداث بنا و ساخت و ساز، گره ترافیک تا حدودی گشوده می شود.
وی با تأکید بر این که علاوه بر این، با این کار زمینه اشتغال پارکبان هایی که در حال حاضر در حاشیه خیابان ها مشغول به کار هستند نیز فراهم می شود، اضافه کرد: با ارائه تسهیلات و مزایای مناسب، می توان مشارکت سرمایه گذاران به ساخت پارکینگ را نیز جلب کرد.
راه حل مشکل ترافیک تهران گسترش حمل و نقل عمومی است
سفیر ایران در سنگاپور با اشاره به این که قشقرق رانندگی در کلان شهر تهران به خُرد شدن اعصاب و روان رانندگان، هدر رفتن وقت و انرژی شهروندان و آسیب رساندن به خودروها می انجامد، اظهار کرد: هیچ شهروند عاقلی در چنین شرایطی حاضر به استفاده از خودروی شخصی خود نیست و البته این امر منوط به گسترش شبکه حمل و نقل شهری است.
انصاری با بیان این که راه حل مشکل ترافیک تهران، گسترش حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: باید امکان دسترسی شهروندان به ایستگاه های حمل و نقل شهری از مناطق مختلف شهر فراهم شده و نظم و انضباط در خور شأن شهروندان در ناوگان حمل و نقل عمومی برقرار شود.
وی در پایان با تأکید بر این که انبوه خودروهای پلاک شهرستان به صورت بی ضابطه و بدون هیچ گونه کنترلی به منظور کسب درآمد از اقصی نقاط کشور به تهران می آیند و در خیابان های پایتخت جولان می دهند، خاطرنشان کرد: آنچه در این میان غایب است، موضوع فرهنگ شهروندی است و چنانچه مسئولان مربوطه، ابزار فرهنگ را در تهران به کار ببندند، بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات این کلان شهر برطرف خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه