اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018215895990

کامل ترین سیستم های هوشمند روز دنیا در تهران

کد: 13951018215895990

https://goo.gl/H44Lzx

، تهران , (اخبار رسمی): معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اعلام این که هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل شهری هم اکنون در دو بُعد درون شهری و برون شهری انجام می شود، گفت: با بررسی فعالیت سیستم های هوشمند در کلان شهرهای جهان، می توانیم بگوییم در این زمینه اقدامات مناسبی در تهران انجام شده است

کامل ترین سیستم های هوشمند روز دنیا در تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهرداد تقی زاده افزود: البته روند هوشمندسازی جاده های کشور نیز در حال توسعه است و هم اکنون بخشی از تجهیزات مربوطه در حال اجرا و بخشی نیز در دست بهره برداری است.

وی با اعلام این که تعاریف و استانداردهای موجود در زمینه هوشمندسازی در ابعاد درون شهری و برون شهری متفاوت است، اظهار کرد: تهران در زمینه هوشمندسازی پیشرفت نموده و در مسیر پیشرفت بیشتر گام بر می دارد و هم اکنون عملکرد سیستم های هوشمند در این کلان شهر از وضعیت مناسبی برخوردار است.
تونل های شهری تهران به پیشرفته ترین سیستم های هوشمند مجهز هستند
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که سیستم های هوشمند کنترل سرعت، کنترل ورود به محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، پارکومتر، پارکینگ های مکانیزه و تونل های شهری از جمله سیستم های هوشمند تهران محسوب می شوند، اظهار کرد: این در حالی است که در هر یک از تونل های شهری تهران که به پیشرفته ترین سیستم های هوشمند مجهز هستند، 16 سیستم هوشمند از جمله دوربین ها، تهویه، چراغ ها و اورژانس به کار گرفته شده است.
تقی زاده با بیان این که امروز سیستم های هوشمند در مدیریت راه های کشور فعال است و این امر در روند نظارت و مدریت راه ها تأثیر مثبت داشته، تصریح کرد: در هوشمندسازی ترافیک راه های کشور، تعداد قابل ملاحظه ای از دستگاه های پیشرفته موجود در جهان مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با تأکید بر این که علاوه بر تهران، شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز نیز هوشمندسازی حمل و نقل و ترافیک را در دستور کار دارند، اضافه کرد: می توان سیستم های هوشمند را به عنوان یک سیستم موفق در کشور مورد ارزیابی قرار داد و البته نمی توان این تجهیزات را در این حد متوقف کرد و هر روز این تجهیزات با به کار گیری وسایل جدید باید به روز شوند.
سیستم های هوشمند، رانندگان کشورهای پیشرفته را قانونمند کرده است
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که مقوله هوشمندسازی جزو مسائل اساسی کشور است و هر یک از نرم افزارهایی که هم اکنون در بزرگراه های تهران، مدت رسیدن به تقاطع ها و تونل های پیش رو را نمایش می دهند، نشان دهنده هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل است، اظهار کرد: البته سیستم های هوشمند، کاربردهای فراوانی را در بر می گیرند.
تقی زاده با بیان این که به عنوان نمونه، استفاده از سیستم عبور از چراغ قرمز در ارتقای فرهنگ ترافیک نقش به سزایی داشته و اصولاً اِعمال جریمه باعث می شود که رفتارهای غلط رانندگی تکرار نشود، تصریح کرد: واقعیت این است که هوشمندسازی سیستم های حمل و نقل از وقوع تخلفات رانندگی جلوگیری می کند و برای مثال، دوربین های ثبت تخلف سرعت یا تخلف عبور از چراغ قرمز، فرهنگ ترافیک را تحت تأثیر قرار داده است.
وی با تأکید بر این که در کشورهای پیشرفته نیز با به کارگیری سیستم های هوشمند، ترافیک مدیریت می شود و رانندگان قانونمندار می شوند، اضافه کرد: نظم و انضباط ترافیکی حاکم بر این کشورها، الزاماً به معنای قانونمندی رانندگان آنها نیست، بلکه به دلیل نظارت دقیقی است که بر آنها اِعمال می شود.
سیستم های هوشمند، سرعت خودروها در «پل صدر» را منطقی کرده است
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در کشورهای پیشرفته در صورت بروز کوچک ترین تخلفی، دوربین از خودروی فرد خاطی عکس می گیرد و این بی قانونی بدون برو و برگرد منجر به جریمه سنگین راننده متخلف خواهد شد، اظهار کرد: البته هم اکنون در «پل صدر» و تونل های شهری تهران نیز اغلب قریب به اتفاق خودروها با سرعت منطقی 60 تا 70 کیلومتر حرکت می کنند، چون نصب دوربین های هوشمند در این اماکن نقش بازدارنده ای را ایفاء می کنند.
 تقی زاده با بیان این که جزیره کیش را می توان نمونه بارز هوشمندسازی معابر و مدیریت هوشمند حمل و نقل دانست، تصریح کرد: در این جزیره به دلیل نصب دوربین های متعدد و متنوع، اکثر رانندگان کاملاً قانونمدار رانندگی می کنند و اصولاً چاره ای جز قانونمندی در رانندگی ندارند.
وی در پایان با تأکید بر این که اجرای طرح های مدیریت هوشمند ترافیک، علاوه بر تمامی آثار مثبتی که در بر دارد، صرفه جویی در وقت شهروندان را نیز به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: در این میان، مقوله «شهر هوشمند»، موضوعی نسبتاً تازه است و البته اقدامات مربوط به هوشمندسازی ترافیک در رأس عملیات تبدیل شهرها به «شهر هوشمند» قرار دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه