اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019216695990

پرسشی که نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مطرح کرد

چرا دولت باید نمایشگاه برگزار کند؟

کد: 13951019216695990

https://goo.gl/heOHqb

، تهران , (اخبار رسمی): نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با طرح این پرسش که اصلاً چرا دولت باید نمایشگاه برگزار کند؟ گفت: مشکل اساسی ما در صنعت نمایشگاهی، وابستگی به دولت است و این صنعت باید به سمت خصوصی شدن برود، چون بخش خصوصی از هر نظر می تواند بهتر از دولت عمل کند.

چرا دولت باید نمایشگاه برگزار کند؟

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس محمدمهدی تندگویان افزود: برگزاری نمایشگاه، یک صنعت است و اگر دولت در راستای خصوصی سازی، این مسأله را می پذیرفت و با بخش خصوصی رقابت نمی کرد، امروز یک بازار رقابتی مطلوب شکل گرفته بود و دردسرهای موجود به وجود نمی آمد.

وی با اعلام این که آن چیزی که در نهایت باید برای دولت باقی بماند، سیاست گذاری کلی برگزاری نمایشگاه هاست، تأکید کرد: از زمان دولت اصلاحات، بحث خصوصی سازی نمایشگاه مطرح بود و حتی یک بار در پوشش اصل 44، سایت نمایشگاه های بین المللی نیز برای مدت کوتاهی واگذار شد اما چون این واگذاری صحیح نبود، موضوع منتفی شد.
«شهر آفتاب» برای برگزاری هر نمایشگاهی آماده است
نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نمایشگاه «شهر آفتاب» نیز گفت: این نمایشگاه با توجه به چشم اندازی که در آینده دارد و قرار است در آن مرکز تجارت جهانی، هتل ها و مراکز اقامتی احداث شود، ارزش بسیار بالایی دارد، به ویژه آن که در نزدیکی منطقه آزاد تجاری و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز قرار دارد.
مهندس تندگویان در مورد آمادگی «شهر آفتاب» برای برگزاری نمایشگاه تأکید کرد: وقتی بزرگ ترین پروژه صنعت نمایشگاهی کشور یعنی نمایشگاه کتاب با بالاترین حجم بازدیدکننده و در طولانی ترین مدت در این مجموعه برگزار می شود، نشان دهنده آمادگی کامل مجموعه مذکور است و از این رو، معتقدم زیرساخت «شهر آفتاب» برای برگزاری هر نمایشگاهی آماده است.
وی با تأکید بر این که برگزاری نمایشگاه در خیابان سئول مثل بسیاری از دیگر اتفاقات مؤثر بر ترافیک شهر، در قفل ترافیک تهران بی تأثیر نیست، اعلام کرد: البته ترافیک تهران مخصوص یک نقطه نیست و در کل شهر پراکنده است و به نظر می رسد خیابان های ما ترافیک را پس زده اند.

کاری که انجام می دهند، برگزاری نمایشگاه نیست، نگهداری نمایشگاه است
نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که همین الآن کاری که مسئولان نمایشگاه بین المللی سئول انجام می دهند، برگزاری نمایشگاه نیست، نگهداری نمایشگاه است، چون کار برگزاری بر عهده مجریان است، اظهار کرد: این نمایشگاه هیچ تأثیری در افزایش صادرات غیر نفتی نداشته است.
مهندس تندگویان با بیان این که مواردی که گفته شد، معضلات صنعت نمایشگاهی ماست که دولت به آن توجهی نمی کند، تصریح کرد: ما به جای این که برای این صنعت منافع ایجاد کنیم، بر عکس از منافع آن استفاده می کنیم.
وی در پایان با تأکید بر این که ردیف بودجه ای برای نمایشگاه های در نظر گرفته نشده، یعنی درآمدها و هزینه ها بر عهده خودشان است، خاطرنشان کرد: تا یک دهه قبل، درآمدهای سایت نمایشگاه های بین المللی حداقل دو برابر هزینه های آن بود اما در چند دهه اخیر هزینه های آن از درآمدهای آن پیشی گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه