اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218566226

روی خوش بورس به سهامداران

کد: 13951022218566226

https://goo.gl/DxfyKv

، تهران , (اخبار رسمی): امروز بازار سهام متعادل و توأم با افزایش نسبی تقاضا در گروه‌های پیشرو و شاخص‌ساز بازار بود. بازاری که با میانداری حقیقی‌ها این روزها چراغ آن روشن نگه داشته شده و با افزایش 12 واحدی امروز را به پایان برد.

روی خوش بورس به معامله‌گران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری نسیم اقتصاد، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش 12 واحدى به رقم 78 هزار و 622 واحد رسید اما شاخص کل هم‌وزن با 13 واحد افزایش عدد 15 هزار و 275 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 39 واحدی به رقم 86 هزار و 227 واحد رسید.

همچنین امروز چهارشنبه بیست و دوم دی ماه 95 شاخص بازار اول با افزایش 63 واحدی عدد 55 هزار و 945 واحد را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم با 279 واحد کاهش به عدد 166 هزار و 540 واحد رسید.

در معاملات سهام امروز سه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه‌معادن‌وفلزات‌ و ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ به ترتیب با 34، 27 و 21 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران به ترتیب با 62، 39 و 38 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس 1 میلیارد و 190 هزار و 920 تومان بود که ناشی از خرید و فروش 783 میلیون و 377 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 52 هزار و 622 نوبت است.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تولید محور خودرو، بین‌المللی محصولات پارس، لبنیات کالبر، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران، صکوک اجاره «صامیا»، اوراق‌های مشارکت شهرداری مشهد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو، ایتالران، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، حق تقدم خرید سهام روزدارو، حق تقدم خرید سهام سیمان کردستان، حق تقدم خرید سهام سایپا شیشه، قند نیشابور، صنایع جوشکاب‌ یزد، شیشه و گاز، پتروشیمی فجر متوقف شدند.

بر اساس این گزارش، امروز در ملی صنایع مس ایران 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 5  میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه شد. کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران نیز به ارزش کمتر از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. در آهن و فولاد ارفع اما امروز 29 میلیون سهم به ارزش بیش از 8.5 میلیارد تومان در کد‌های درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

امروز بازار سهام در حالی نظاره‌گر گزارش‌های عملکردی صنایع شاخص‌ساز و پربیننده بازار بود که در گروه خودرویی‌ها اعلام ظرفیت‌های تولیدی و فروش به اقبال برخی خریداران به ویژه در گروه ایران‌خودرو انجامید. هرچند که معاملاتی متعادل بر این گروه حاکم بود. در گروه‌ خودرویی‌ها حق تقدم خرید سهام پارس‌خودرو در حالی امروز به کمتر از 7 تومان به ازای هر سهم رسید که انتظار برای اعلام تعدیل مثبت پس از پایان پذیره‌نویسی حق تقدم به افزایش تقاضا برای این دارایی انجامیده است.

در گروه پالایشی‌ها نیز پس از انتشار گزارش ناامیدکننده پالایش نفت تبریز و ارائه نرخ‌های نفت خام در سه ماهه اول و دوم امسال از سوی پالایش نفت اصفهان امروز در حالی غلبه عرضه بر تقاضای سهام نمایندگان این گروه را تا کف کامل دامنه نوسان قیمت‌ها کشاند که انتظار برای اعلام بودجه‌های قابل اتکا در سال آینده فرصتی را برای جمع‌آوری سهام محدود در این گروه فراهم آورد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش تقریبی 3 واحدی در کانال 830 واحدی رسید.

در معاملات امروز فرابورس سه شرکت پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و شرکت آهن و فولاد ارفع بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین سه شرکت پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز و سهامی ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص فرابورس داشتند.

، ارزش کل معاملات امروز 986 هزار و 420 تومان بود که ناشی از خرید و فروش 195 میلیون و 667 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 18 هزار و 790 نوبت است.

بر اساس این گزارش، 18.87 درصد از کل سهام گروه صنایع کاغذ پارس از سوی یک شخص حقیقی به قیمت پایه هر سهم 350 تومان روانه میز فروش فرابورس شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه