اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951030223105811

امدادگری پایان ندارد

کد: 13951030223105811

https://goo.gl/eC11s8

، تهران , (اخبار رسمی): خبر کوتاه بود. یکی از زوج‌های موفق هلال‌احمری واقعه تلخ مرگ را با اهدای عضو به اسطوره‌ای انسانی تبدیل کرد. پرستار بافقی بعد از مرگ با اهدای کبد خود به بیمار نیازمند، قصه ایثار به همنوعانش را کامل کرد. اعضای بدن سمیه تفکری، پرستار 33ساله پس از مرگ مغزی و انتقال به بیماران نیازمند اهدا شد.

امدادگری پایان ندارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، سمیه تفکری با داشتن 13‌سال سابقه در جمعیت هلال‌احمر استان یزد به‌عنوان داوطلب، امدادگر و مربی امداد و کمک‌های اولیه در شهرستان بافق فعالیت داشت. همسر او نیز محمد مهدی زینلی به‌عنوان امدادگر و مربی با جمعیت هلال‌احمر همکاری دارد. این زوج امدادگر در جمعیت هلال‌احمر با هم آشنا شدند. سمیه تفکری به دلیل عشق و علاقه به امدادگری، رشته پرستاری را انتخاب کرد و همزمان در هلال فعالیت داشت. تفکری کارشناس پرستاری و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد این رشته که طی سال‌های خدمتش از رنج و درد بیماران کاسته بود با اهدای کبد خود، حیاتی تازه به بیماری دیگر بخشید. او از نزدیک با تلخی انتظار بیماران پیوندی آشنا شده بود و با روحیه امدادگری زندگی خود را وقف تسکین درد این مددجویان کرد. زندگی توأم با امدادگری این داوطلب با اهدای عضو حتی بعد از مرگ نیز ادامه داشت تا باز استدلالی بر این جمله باشد که امدادگری پایانی ندارد.

تکمیل قصه ایثار

پرستار بافقی بعد از مرگ با اهدای کبد خود به بیمار نیازمند، قصه ایثار به همنوعانش را کامل کرد. جعفر حسن‌پور، رئیس جمعیت بافق با اشاره به سابقه امدادی سمیه تفکری گفت: «مرحومه تفکری از‌ سال 83 در فعالیت‌های امدادی شهرستان مشارکت داشت و در بیمارستان شهرستان بافق هم به‌عنوان یک پرستار مشغول به فعالیت بود.»

تکرار مهربانی در بافق

این بیست‌وسومین اهدای اعضای ‌سال 95 در استان یزد است. رئیس جمعیت شهرستان بافق با اشاره به این‌که دو مورد دیگر از اهدای عضو در شهرستان بافق با رضایت خانواده آنان صورت گرفته است، ادامه داد: «هلال‌احمر همواره سعی در فرهنگ‌سازی در زمینه اهدا داشته است و این موضوع را به‌عنوان یک برنامه و هدف اصلی دنبال می‌کند، زیرا این حرکت مثبت اجتماعی ریشه در اهداف شکل‌گیری این نهضت بشردوستانه دارد.»

مراسم تشییع مرحومه سمیه تفکری عصر روز دوشنبه در شهرستان بافق با حضور امدادگران و پرستاران و مردم قدرشناس شهرستان بافق برگزار شد. 

درگذشت این داوطلب نمونه را به خانواده بزرگ هلال‌احمر تسلیت می‌گوییم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه