اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226126226

رئیس کل بانک مرکزی:

موسسه کاسپین موظف به پاسخگویی است

کد: 13951105226126226

https://goo.gl/IfSlPw

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کل بانک مرکزی درباره حواشی موسسه اعتباری کاسپین گفت: این موسسه با توجه به مجوز دریافتی خود موظف به پاسخگویی و رسیدگی به درخواست مشتریان خود است.

موسسه کاسپین موظف به پاسخگویی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری نسیم اقتصاد، ولی‌الله سیف امروز در حاشیه ششمین همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری در رابطه با شرایط موجود موسسه کاسپین بیان کرد: هنوز حساب‌های تعاونی‌های زیرمجموعه کاسپین به‌طور کامل به آن منتقل نشده تا بتواند تعهدات خود را ایفا کند.

او ادامه داد: مدلی که بانک مرکزی پیشنهاد کرد این بود که تعاونی‌ها دارایی‌ها و بدهی‌های خود را به موسسه تازه شکل گرفته کاسپین معرفی کنند و سپس به انجام تعهدات خود بپردازند.

سیف با بیان اینکه پرداخت وجوه به سپرده‌گذاران دیگر تعاونی‌های ادغام شده قبلا انجام می‌شد، اما اکنون متوقف شده است، افزود: این مورد مربوط به یکی از واحدها بود که ادغام شد، بقیه هم باید بیایند و حساب‌های خود را منتقل کنند، اما در مجموع اینکه مردم پیگیر مطالبات خود هستند از حقوق آنها محسوب می‌شود و باید صبر کنند که کاسپین همه حساب‌ها را تحویل گرفته و بتواند در چارچوب به وظایف خود عمل کند.

او درباره زمان اجرای بخشودگی جرائم وام‌های زیر 100 میلیون گفت: دولت هفته پیش این موضوع را بررسی و تصویب کرده، اما هنوز به شبکه بانکی ابلاغ نشده است با این حال در حال طراحی آیین‌نامه آن هستیم و به زودی ابلاغ خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در این همایش به وضعیت کنونی بازار ارز و دستاوردهای به دست آمدهدر این زمینه اشاره و تصریح کرد: اکنون بازار شرایط مطلوب‌تری را نسبت به گذشته پشت سر می‌گذارد و کاهش دامنه نوسانات نرخ ارز و کنترل و منطقی‌کردن نرخ آن بیانگر آن است که بانک مرکزی اجازه داده نرخ ارز نوسان اقتصادی داشته باشد.

او آمارهای موجود را نشانگر برگشت مجدد فعالان مرتبط با تجارت خارجی کشور به سمت نظام بانکی دانست و گفت: این روند مثبت است و منابع ارزی اکنون وضعیت خوبی داشته و در مجموع فضایی ایجاد می‌کند که شرایط باثبات ارزی استمرار داشته باشد.

سیف درباره آمار و ارقام تورم دی‌ماه نیز اظهارکرد: تورم سالانه در دی‌ماه ۸.۶ درصد بوده و تورم نقطه به نقطه ۹.۶ درصد محاسبه شده است.

او در پایان تاکید کرد که دولت جهت‌گیری مثبتی را دارد که بتواند در راستای افزایش رشد اقتصادی و پایداری تورم تک‌رقمی حرکت کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه