اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111229155763

بهره‌برداری از۷مزرعه پرورش ماهی در یاسوج

کد: 13951111229155763

https://goo.gl/MrrNdp

، تهران , (اخبار رسمی): استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته جایگاه خود را در پرورش ماهی در کشور تثبیت کند.

بهره‌برداری از۷مزرعه پرورش ماهی در یاسوج

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات، کورش یزدان‌پناه با اشاره به ظرفیت بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته جایگاه خود را در پرورش ماهی در کشور تثبیت کند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این استان شرایط آب و هوایی مناسبی برای توسعه صنعت پرورش ماهی را دارد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد به یکی از قطب‌های پرورش ماهی سردآبی تبدیل شده است.

این مسئول افزود: این استان با رشدی خوبی که در صنعت پرورش ماهی داشته توانسته ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین کند.

یزدان‌پناه با اشاره به پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر امسال تصریح کرد: امسال و به مناسبت دهه فجر ۷ مزرعه پرورش ماهی با اعتبار ۹۲ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۶۵ نفر و ظرفیت ۶۱۰ تنی به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶ مزرعه پرورش ماهی بر ۱۸۰ میلیارد ریال با پیش‌بینی اشتغالزایی ۸۰ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند و به زودی آمده بهره‌برداری خواهند شد.

یزدان‌پناه در خصوص بیماری که بسیاری از مزارع پرورش ماهی استان با آن مواجه هستند اشاره و گفت: متأ‌سفانه بیماری VHS بیش از ۶۰ مزرعه پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل و تعداد ۴۰۰ نفر مشغول در این مزارع بیکار شده‌اند.

وی مهم‌ترین علائم بیماری VHS در ماهیان قزل‌آلا را بیرون‌زدگی و خونریزی چشم ماهی عنوان کرد و گفت: بدر سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداران و تولیدکنندگان ماهی در استان خسارت وارد شد.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون برای تولیدکنندگان ماهی در استان کلاس‌های آموزشی در جهت جلوگیری از این بیماری برگزار شد، گفت: رعایت مسائل بهداشتی در کارگاه‌های تکثیر و پرورش ماهی و خشکاندن حوضچه‌های پرورش ماهی دچار شده به ویروس توسط پرورش‌دهندگان و نظارت مستمر و کنترل شده بر روی حمل بچه ماهی‌ها از مهم‌ترین اقدامات برای کنترل این ویروس خطرناک است.

یزدان‌پناه با اشاره به میزان تولید ماهیان سرآبی در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید ماهیان سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن است و امیدواریم با فعال‌سازی مزارع تعطیل شده این میزان افزایش پیدا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]