اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111229265500

پوپولیست دشمن مبارزه با فساد اداری و اقتصادی است

کد: 13951111229265500

https://goo.gl/tLI48r

، تهران , (اخبار رسمی): براساس گزارش سازمان شفافیت بین الملل (Transparency International)هیج کشوری در جهان به طور کامل خالی از فساد اقتصادی و اداری نیست.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران،  اوایل این هفته، گروه های نفوذ در برلین (Berlin-based lobbying group) گزارش داده اند که 69 درصد از 176 کشوری که در آخرین گزارش فساد اقتصادی و اداری قرار دارند، امتیازی زیر 50 بدست آورده اند. این  امتیاز در مقایس بین صفر امتیاز (بیشترین فساد) و 100 امتیاز (بیشترین شفافیت و کمترین فساد) بوده است. این دولت ها به سرعت اصلاحات سیستماتیک ریشه دار را برای از بین بردن فساد و پرداختن به عدم تعادل رو به رشد قدرت و ثروت به کار برده اند.

سومالی، سودان جنوبی و کره شمالی بدترین کشورها در فساد بخش دولتی هستند.  بسیاری از کشورهای دیگر هم امتیازشان در طول 12 ماه گذشته جست و خیز زیادی داشته است، به طور مثال برزیل جز این دسته از کشورهاست. برزیل موجی از پرونده های فساد را سال گذشته تجربه کرده است، مواردی از جمله پرونده های پتروبراس و اودبرچ که منجر به افت بی سابقه امتیاز این کشور شده است. اما از طرف دیگر دانمارک و نیوزلند بهترین کشورهای در سال 2016 بوده اند که به دنبال آنها فنلاند و سوئد قرار دارند.

سازمان شفافیت بین الملل ادعا می کند که پوپولیست برای وقتی که فساد می آید دارویی اشتباه است. تنها می توان زمانی مبارزه موفقی با فساد داشت که سطح بالایی از آزادی بیان، نهادهای دموکراتیک قوی و شفافیت در تمامی فرایندهای سیاسی وجود داشته باشد. این موارد اجازه می دهد که رسانه ها و جامعه مدنی افرادی را که در قدرت هستند را به دلیل اعمالش پاسخگو نگه دارند.

آرژانتین یک نمونه خوب برای این نمونه از کشورهاست. یک دولت پوپولیست سرنگون که منجر به درک فساد شده است. همچنین رهبران خودکامه قدرت در مجارستان و ترکیه هم حضور دارند که امتیازهای این کشورها را در لیست سازمان شفافیت بین الملل کاهش داده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]