اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229816226

شاخص بورس 14 واحد تقویت شد

کد: 13951112229816226

https://goo.gl/S3kYX2

، تهران , (اخبار رسمی): امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بود از این رو با افزایشی نه چندان چشم‌گیر روز را به پایان رساند.

بورس 14 واحد تقویت شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری نسیم اقتصاد، امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 14 واحدى به رقم 77 هزار و 975 واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با 30 واحد کاهش عدد 15 هزار و 739 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 98 واحدی به رقم 85 هزار و 554 واحد رسید.

همچنین امروز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه 95 شاخص بازار اول با افزایش 36 واحدی عدد 55 هزار و 246 واحد را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم با 116 واحد کاهش به عدد 166 هزار و 513 واحد رسید.

در معاملات سهام امروز سه شرکت سایپا، بانک ملت و پارس خودرو به ترتیب با 53، 37 و 18 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، لابراتوارداروسازی‌ دکترعبیدی‌ و شرکت ارتباطات سیار ایران به ترتیب با 25، 13 و 12 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس 2 میلیارد و 585 میلیون و 259 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 1 میلیارد و 758 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 89 هزار و 841 نوبت است.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه پاسارگاد و حق تقدم خرید سهام آن،‌حق تقدم خرید سهام اعتباری ملل،‌ نساجی بروجرد، نئوپان 22 بهمن، مجتمع معادن مس تکنار از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گرانیت بهسرام، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت گل‌گهر، گواهی سپرده عام بانک گردشگری و فولاد آلیاژی یزد متوقف شدند.

امروز در بازار دوم بورس که به معاملات درون گروهی اختصاص دارد اندکی بیش از 61 میلیون سهم بیمه ملت به ارزش کمتر از 12 میلیارد تومان میان حقوقی‌های این سهم منتقل شد. 28.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا نیز به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان به طور بلوکی میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

در بانک سینا نیز 11 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین در تراکتورسازی ایران 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان و همچنین در گسترش صنایع آذراب 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز بورس تهران شاهد معاملات متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی همزمان با لزوم اصلاح قیمتی کوتاه مدت بود بازاری که همزمان در گروه خودرویی‌ها شاهد واگذاری صف‌های خرید و عرضه حقوقی‌ها با هدف متعادل شدن معاملات نیز مواجه شد، اینکه در آستانه بازگشایی نماد معاملاتی بانک تجارت (احتمالا فردا) و گشایش نماد معاملاتی بانک صادرات در هفته آینده علاقه برای مدیریت بازار با رشد قیمت‌‌ها در گروه خودرویی‌ها افزایش یافته است.

در این بین گروه ایران خودرو اگرچه از عرضه‌های آبشاری سرمایه‌گذاری سمند نجات یافته، اما برعهده گرفتن بازارگردانی این سهم از سوی شرکت نگار نصر سهم به عنوان یکی از سهامداران عمده این سهم خیال سهامداران را از بابت عرضه سهام از سوی سایر حقوقی‌های این نماد از جمله گروه صنعتی رنا راحت نکرده است.

امروز در نماد بانک ملت نیز با تداوم اقبال خریداران حقیقی و حقوقی روند معاملات متعادل این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی دنبال شد. در بیمه ملت نیز امروز بلوک بیش از 61 میلیون سهمی این شرکت زیر قیمت 200 تومان میان دو کد حقوقی جابجا شد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) بدون تغییر خاصی در کانال 850 واحدی رسید.

در معاملات فرابورس سه شرکت پالایش نفت لاوان، توکاریل و آتیه داده پرداز بیشترین تاثیر مثبت را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت شرکت آهن و فولاد ارفع، شرکت پتروشیمی خراسان و گروه صنایع کاغذ پارس بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص فرابورس داشتند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز 2 میلیارد و 340 میلیون و 946 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 211 میلیون و 841 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 28 هزار و 292 نوبت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه