اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951116231605500

رییس انجمن صنایع داروسازی دانمارک در دیدار با رییس اتاق تهران مطرح کرد

دارو، نفت جدید دانمارک است

کد: 13951116231605500

https://goo.gl/EbcZj2

، تهران , (اخبار رسمی): رییس اتاق تهران در آخرین دیدار خود در کپنهاگ و پیش از ترک این شهر به همراه هیات تجاری ایرانی که سرپرستی آن را در سفر به جمهوری چک و دانمارک، به انجمن صنایع داروسازی دانمارک رفت و با رییس این انجمن دیدار کرد.

دارو، نفت جدید دانمارک است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، در این دیدار که در محل انجمن صنایع داروسازی دانمارک برگزار شد، صوفی نلسون و مسعود خوانساری با برشمردن توانمندی‌های صنعت داروسازی در دو کشور بر تعامل بیشتر و همکاری نزدیک‌تر بین دو کشور تاکید کردند. 

در این دیدار مسعود خوانساری با بیان این که صنعت دارو در ایران بسیار فعال و موفق عمل کرده است گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از داروهای مورد نیاز کشور ما در داخل تامین می‌شود و برخی داروهای خاص به کشور وارد می‌شود.

رییس اتاق تهران هم‌چنین از ظرفیت لازم و دانش کافی شرکت‌های داروساز ایرانی برای صادرات دارو خبر داد و گفت: شرکت‌های داروسازی در سال‌های اخیر تلاش بیشتری برای تحقیق و توسعه داشته‌اند و سعی کردند تا محصولات خود را با کیفیت بالا به بازار عرضه کنند.
خوانساری ادامه داد: در واقع هدف عمده هیات تجاری اتاق تهران از سفر به کپنهاگ و دانمارک بسیار مشخص و تخصصی در دو حوزه صنعت غذا و دارو بود. چرا که این دو صنعت در دانمارک بسیار پیشرفته و فعال است و در ایران نیز جز صنایع قوی با سازماندهی و نظام‌مندی درست شناخته می‌شود.
رییس اتاق تهران به صوفی نلسون نیز پیشنهاد داد تا روی همکاری با شرکت‌های ایرانی برای تولید دارو در داخل ایران و صادرات به بازارهای منطقه تامل بیشتری داشته باشد. او گفت: با اوضاع نسبتا مطلوبی که بعد از برجام ایجاد شده است، فکر می‌کنم که در این حوزه می‌تواند همکاری گسترده‌تری بین دو کشور برقرار شود تا ظرفیت‌های داخلی ایران مانند زیرساخت‌های مناسب و نیروی جوان و آموزش‌دیده در کنار دانش و تحقیق و توسعه دانمارکی قرار گیرد و منافع دو طرف تامین شود.
در ادامه این نشست رییس انجمن صنعت داروی دانمارک با ارائه تصاویر و نمودارهای به وضعیت بازار پرخطر و با ریسک بالای دارو اشاره کرد. او به نحوه فعالیت سازمان‌ها و شرکت‌های داروسازی، سهامداری این شرکت‌ها و نحوه تقسیم سود به نحوی که چرخه‌ای از انگیزه و انتفاع شکل گیرد اشاره کرد و گفت: در این صنعت، بخش آزمایشگاهی یعنی تحقیق و توسعه بسیار حائز اهمیت است به طوری که دانمارک هر سال بالغ بر 1.6 میلیارد دلار فقط در حوزه تحقیقات دارو هزینه می‌کند. 
نلسون با بیان این که صنعت دارو بسیار هزینه‌بر است افزود: در این صنعت، تولیدکننده باید هزینه زیادی برای تحقیقات صرف بدون این که حتی مطمئن باشد محصول نهایی قابلیت عرضه به بازار را دارد یا خیر.
او افزود: صنعت دارو از چند جهت زیر فشار است. از ناحیه سیاستگذاری، مقررات، تحقیقات و بازار به این حوزه فشار وارد می‌شود لذا حضور در این بازار نیاز به توان مدیریتی بالایی دارد.
رییس انجمن صنایع داروسازی دانمارک، بزرگترین ارزش صادرات کالایی این کشور را مربوط به صنعت دارو دانست و گفت: دارو برای ما یک نفت جدید است. ما معادل 90 میلیارد دلار دارو در سال صادر می‌کنیم و این رفتم رو به افزایش است. به نوعی که از سال 2013 تا سال 2020 میزان صادرات داروی ما دوبرابر می‌شود.

او هم‌چنین بزرگترین مقاصد صادراتی داروی دانمارک را آمریکا و چین خواند و گفت: در سال 2015 ما به آمریکا معادل 101 میلیون دلار دارو صادر کردیم و کشورهای بسیار زیاد دیگری با ارقام کوچک و درشت دیگر در زمره مشتریان دارویی ما هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]