اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951117231795763

در بخش شیلات استان انجام شد

سرمایه‌گذاری خارجی ۲.۵ میلیون یورویی در لرستان

کد: 13951117231795763

https://goo.gl/CpEHTM

، تهران , (اخبار رسمی): سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲.۵ میلیون یورو در بخش شیلات استان لرستان انجام می‌شود.

سرمایه‌گذاری خارجی ۲.۵ میلیون یورویی در لرستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، هوشنگ بازوند در نشست مشترک با سرمایه‌گذاران فرانسوی در استانداری لرستان گفت: مقدمات سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران فرانسوی در استان لرستان به‌عنوان پایلوت در سرمایه‌گذاری فراهم‌شده است و تمامی موانع سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در این استان رفع می‌شود.

وی بابیان اینکه این سرمایه‌گذاری قرار است در بخش شیلات انجام شود، افزود: مقدمات این سرمایه‌گذاری در جریان سفر اخیر رئیس‌جمهور به فرانسه و با امضای تفاهم‌نامه همکاری انجام و مقررشده بین 2 تا 2.5 میلیون یورو توسط یک شرکت فرانسوی در استان لرستان سرمایه‌گذاری صورت پذیرد

استاندار لرستان، شول‌آباد الیگودرز را مکان این سرمایه‌گذاری اعلام کرد و اظهارکرد: این مکان برای این سرمایه‌گذاری در اختیار این شرکت فرانسوی قرارگرفته و این سرمایه‌گذاری چهارمین سرمایه‌گذاری خارجی است که پس از توافقنامه برجام در استان لرستان انجام خواهد شد و تمامی بسترها برای تأمین و حفاظت از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انجام و برای رفع تمامی موانع تلاش می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری در بخش آب استان لرستان را سرمایه‌گذاری مطمئن و مطلوب خواند و عنوان کرد: استان لرستان با دارا بودن 2500 کیلومتر آب رودخانه و آبراهه بهترین موقعیت را برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری مناسب در این زمینه دارد و می‌تواند یکی از عمده‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری این استان باشد.

بازوند با اشاره به اعلام آمادگی شرکت فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مرتبط با آبزیان خاطرنشان کرد: در این زمینه می‌توان با ایجاد شرایط لازم زمینه حضور گردشگران در منطقه‌ای خاص را با استفاده و بهره‌گیری از تفریحاتی همچون صید ماهی و یا رستوران‌هایی که اقدام به طبخ غذاهای دریایی می‌کنند، فراهم ساخت که به این منظور دونقطه خاص از شهرستان خرم‌آباد شامل دریاچه کیو و دریاچه پارک شاپوری برای این منظور در نظر گرفته‌شده که پس از انجام بازدیدهای میدانی نسبت به انتخاب یکی تز تیم دو محل اقدام می‌شود.

وی از انجام توافقات اولیه به‌منظور احداث کلینیک آبزیان در استان لرستان با سرمایه‌گذاری فرانسه خبر داد و افزود: احداث این کلینیک علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده می‌تواند درصد قابل‌توجهی از بیماری‌های مخصوص آبزیان را کاهش داده و مانع وقوع خسارت در این زمینه شود.

به گفته استاندار لرستان این شرکت فرانسوی در بخش سرمایه‌گذاری‌های گلخانه‌ای نیز اعلام آمادگی کرده که تا 80 درصد با پرداخت تسهیلات با بهره حداقلی و 20 درصد سهم آورده سرمایه‌گذار در این زمینه فعالیت کند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]