اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232295500

شریف نظام مافی، رییس اتاق مشترک ایران و سوئیس توضیح داد

روابط ایران و آمریکا به کجا می‌رسد

کد: 13951118232295500

https://goo.gl/uyGZdH

، تهران , (اخبار رسمی): اتحادیه اروپا در حال تضعیف شدن است. انگلستان از اتحادیه خارج شده و شاید سال دیگر فرانسه هم با تحولاتی رو به رو شود.

روابط ایران و آمریکا به کجا می‌رسد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران،  در همان روزهای اول ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، صدور ویزا برای اتباع ایران و ۶ کشور دیگر تعلیق شد.  این سند صدور هرگونه ویزا برای شهروندان ایران و شش کشور دیگر را به مدت  90 روز تعلیق کرده است. البته حالا ماجرا عوض‌شده است. یک قاضی فدرال در شهر سیاتل آمریکا دستور اجرایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر منع صدور روادید برای اتباع هفت‌کشور اسلامی را به‌طور موقت در سراسر امریکا متوقف کرد. بعدازاین ماجرا کاخ سفید بیانیه‌ای منتشر کرد که حکم قاضی فدرال سیاتل توهین‌آمیز بوده است و وزارت دادگستری این کشور قصد دارد فوراً توقف این حکم را درخواست کند. دیروز هم وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه 13 فرد و 12 نهاد مرتبط با ایران اعلام کرد.

از روزی که ترامپ رسماً ریاست جمهوری امریکا را در دست گرفت اتفاقاتی پشت سر هم افتاد که البته به نظر من باتوجه به رفتارها و خصوصیات او بدتر خواهد شد و ادامه پیدا می‌کند. به اعتقاد من با دولت جدید امریکا مشکلات و چالش های بسیاری خواهیم اشت و دلیلش این است که به جز نگاه بسیار افراطی خود ترامپ افرادی که اطراف او حضور دارند، ازجمله «مایکل فلین» مدیر پیشین اداره اطلاعات وزارت دفاع که الان مسئولیت پرونده ایران در شورای امنیت ملی آمریکا را برعهده‌گرفته است و چند نفر دیگر، همگی آدم‌هایی به شدت افراطی هستند که نگاه ضد ایرانی دارند. بنابراین با این تفاسیر به اعتقاد من مشکلات ما در رابطه با آمریکا از دوران تحریم هم بیشتر و بدتر خواهد شد. شاید در این میان اتحادیه اروپا می‌توانست کمک بکند، اما مشکل اینجا است که اتحادیه اروپا هم در حال تضعیف شدن است. انگلستان که سال گذشته با همه‌پرسی و برگزیت از اتحادیه اروپا خارج شد و الان هم در حال تدارک اقدامات لازم برای این خروج است. فرانسه هم امسال انتخابات در پیش دارد که انتظار می‌رود خانم مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه پیروز کارزار باشد که به‌این‌ترتیب دولت افراطی دیگر در اروپا حاکم خواهد شد. به‌این‌ترتیب ازیک‌طرف اروپا ضعیف می‌شود و در درون خود مشکلات زیادی دارد و از طرف دیگر امریکا افراطی و جنگ‌طلب می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]