اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951121234055500

در راستای بهبود فضای کسب و کار انجام شد

ابلاغ بسته حمایتی سازمان تامین‌اجتماعی

کد: 13951121234055500

https://goo.gl/NqytD0

، تهران , (اخبار رسمی): قرار است یک اصلاحیه و بخشنامه از طرف سازمان تامین اجتماعی منتشر شود تا ابهاماتی که در بخشنامه های قبلی وجود داشته است برطرف شود.

ابلاغ بسته حمایتی سازمان تامین‌اجتماعی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مشکلات تامین اجتماعی و بخش خصوصی که به نظر می رسد تمام ندارد، اما حالا گویا رو به انتهاست و دیگر حل می شود.

فعالان اقتصادی گلایه های مختلفی از تامین اجتماعی داشتند، از جمله اینکه قانون تامین اجتماعی باید ظرف 6 ماه به لیست بیمه ای که از طرف کارفرما داده می شود رسیدگی کند. اما تامین اجتماعی مدعی می شود که طبق ماده 47 باید 10 سال گذشته را رسیدگی کنند. این در حالی است که شرکت های بورسی در این مدت بارها سهامشان را خرید و فروش کرده اند، مالکشان عوض شده و یا شرکت خصوصی ممکن است در این مدت چند دست گشته باشد و تیمش آن تیمی نباشد که چند سال گذشته روی کار بوده است.

محمدرضا نجفی منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران در این باره گفته بود: حتی در این مورد تامین اجتماعی نرخ زیادی را برای کارفرما در نظر می گیرند. در این سیستم فساد ایجاد می شود، چرا که عده ای هم پیدا می شوند با مقدار کمتری پول حاضرند این جریمه را پاک کنند. در این سیستم هیچ چیزی به سازمان نمی رسد و تنها دردسرش برای تولیدکننده و کارخانه دار است و خوشی اش هم به کاسبان می رسد.

مساله بعدی بخش خصوصی و تامین اجتماعی برسر قراردادها بود. در کار یکسری قرارداد، یکسری خرید و فروش و یکسری پیمان وجود دارد. اصل براین است که پیمانکارها پروژه ای را برای یکبار تولید می کردند. امکان دارد آنها در کار از نیروهای خارج از شرکت استفاده کنند. مثلا راه و جاده درست می کردند و از مردم محلی نیرو می گرفتند. پیمانکار ها در این سیستم مبلغی را به بیمه می دادند و بعد از آن هم مصافا می گرفتند.

طبق قانون 1354 مصوب مجلس تا سال 1385 این مساله خرید و فروش ها را شامل نمی شد اما از سال 85 به بعد ظاهرا اتفاقی می افتد که خرید و فروش هم پیمان به حساب می آید. یعنی ممکن است خودروساز قطعه بخرد و سفارش دهد، اما تامین اجتماعی آن را پیمان تلقی می کند؛ گویا تامین اجتماعی یکسری اقدامات برای رفع این مشکلات انجام داده است. 

ولی الله افخمی راد، عضو  هیات نمایندگان اتاق تهران و معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت: قرار است یک اصلاحیه و بخشنامه از طرف سازمان تامین اجتماعی منتشر شود تا بتوانیم ابهاماتی که در بخشنامه های قبلی وجود داشته است را برطرف کنیم.

افخمی راد ادامه داد: با این اصلاحیه ای که صادر می شود، نگرانی بنگاه های فعال اقتصادی بابت دریافت های سازمان تامین اجتماعی به حداقل می رسد و رفع خواهد شد.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی همچنین تاکید کرد: امیدواریم ظرف هفته آینده این بخشنامه صادر شود. این بخشنامه تحت عنوان بسته حمایتی سازمان تامین اجتماعی در خصوص بهبود فضای کسب و کار است.

به گفته او این بسته با همکاری اتاق تهران تهیه شده و تحت نظر کارگروهی متشکل از کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران و خوانساری، رییس اتاق تهران و همین طور شافعی، رییس اتاق ایران بوده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]