اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951121234165763

برای نخستین‌بار انجام شد

پرورش شاه‌میگوی آب‌شیرین در استان همدان

کد: 13951121234165763

https://goo.gl/hlE1Jv

، تهران , (اخبار رسمی): توسعه واحدهای موجود و افزایش ظرفیت آنان، افزایش مصرف آبزیان، مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی از فعالیت‌های مهم شیلات استان به‌شمار می‌رود.

پرورش شاه‌میگوی آب‌شیرین در استان همدان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، علی دولو مدیر شیلات استان همدان گفت: توسعه واحدهای موجود و افزایش ظرفیت آنان، افزایش مصرف آبزیان، مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی از فعالیت‌های مهم شیلات استان به‌شمار می‌رود

وی با اشاره به اینکه شاه میگو که محصولی پرطرفدار است و تنها در در یاچه ارس وجود دارد، گفت: شاه میگو برای نخستین بار در همدان تولید می شود.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف ماهی درسبد خانواده ها یکی از اهداف جهاد کشاورزی استان است، افزود: آبزی پروری با توجه به شرایط موجود در کشور و محدویت های منابع آبی از اهمیت ویژه ای برخردار است.

مدیر شیلات استان همدان با بیان اینکه باید از منابع موجود نهایت استفاده را ببریم تا به افزایش تولید و بهره وری دست یابیم، ادامه داد: آبزی پروری یک صنعت کم آب‌بر است؛ چرا که درآبزی پروری مصرف آب وجود ندارد، بلکه آز آب استفاده می شود.

دولو اظهار داشت: منابع آبی استان شناسایی شده است و ماهیان بومی، مزارع پساب ها بررسی و برنامه ریزی بر اساس این مطالعات انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: توسعه واحدهای موجود و افزایش ظرفیت آنان، افزایش مصرف آبزیان، مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی از فعالیت های مهم شیلات است.

مدیر شیلات استان با بیان اینکه استان در ماهیان خوراکی رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: امسال هفت واحد تولید بچه ماهی فعال هستند که با این تعداد واحدها نیاز استان همدان و برخی از استان های دیگر را تأمین می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال افزایش ۵۰ تن ماهی خوراکی با صدور چهار پروانه بهره برداری داشته ایم، تصریح کرد: دو پروانه جدید نیز با ظرفیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه برای تولید بچه ماهی در استان صادر شده است.

وی گفت: به دنبال بازگرداندن چرخه تولید هستیم و آموزش برای متقاضیان آبزی پروری و علاقه مندان به سرمایه گذاری در این حوزه ارائه شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی