اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951130236846226

تالار شیشه‌ای با 409 واحد افزایش هفته را آغاز کرد

کد: 13951130236846226

https://goo.gl/F4ktpM

، تهران , (اخبار رسمی): امروز بازار سهام بازاری متعادل بود که با افزایش تقاضا در برابر عرضه سهام همراه شد و همچنین با توقف اغلب نمادهای معاملاتی برای تعدیل سود برآوردی در بودجه‌ سال 96 شاهد افزایش خوش‌بینی‌ها به عملکرد خودرویی‌ها در پایان سال مالی جاری بود.

تالار شیشه‌ای با 409 واحد افزایش هفته را آغاز کرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری نسیم اقتصاد، امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 409 واحدى به رقم 77 هزار و 599 واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با 71 واحد افزایش عدد 15 هزار و 651 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 440 واحدی به رقم 55 هزار و 109 واحد رسید.

همچنین امروز شنبه سی‌ام بهمن ماه 95 شاخص بازار اول با افزایش 279 واحدی عدد 55 هزار و 235 واحد را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم با 936 واحد افزایش به عدد 164 هزار و 288 واحد رسید.

در معاملات سهام امروز سه شرکت شرکت ارتباطات سیار ایران، پالایش نفت بندرعباس و معدنی و صنعتی گل گهر به ترتیب با 57، 46 و 42 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت بانک ملت، سرمایه‌گذاری‌غدیر(هلدینگ‌) و کالسیمین‌ به ترتیب با 21، 15 و 8 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص بورس داشتند.

 بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس 3 میلیارد و 280 میلیون و 662 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 974 میلیون و 886 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 66 هزار و 244 نوبت است.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع ریخته‌گری ایران، بیمه دی، صنایع سیمان غرب، فولاد هرمزگان جنوب، گروه صنعتی پاکشو، آهنگری تراکتورسازی، سیمان سفید نیریز، نفت پاسارگاد، توکا ریل، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، شیر پاستوریزه پگاه فارس، صنعتی جام‌دارو، سیمان شاهرود، فولاد مبارکه اصفهان، دارو‌سازی امین، لابراتوارهای سینادارو، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، شهد ایران، کارخانجات قند قزوین، حق تقدم خرید سهام لابراتوارهای سینادارو، بازرسی فنی و کنترل‌خوردگی تکین کو، سیمان بجنورد، معادن بافق، سایپا دیزل، صنایع کاغذسازی کاوه، بانک سینا، لوله و ماشین‌سازی ایران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های دارویی البرز بالک، صکوک اجاره‌ای صبصیر و صکاشی، موتورسازان تراکتورسازی ایران، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، بیسکویت گرجی، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، بازگشایی شدند.

امروز در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی اندکی بیش از 28 میلیون سهم به ارزشی بیش از 5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده میان سهامداران حقوقی این سهم منتقل شد. همچنین بیش از 18میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا به ارزشی بیش از یک و نیم میلیارد تومان و همچنین بیش از 16میلیون سهم سایپا به ارزش کمتر از 2میلیارد تومان از سوی سهامداران عمده کد به کد شد.

بیش از 18میلیون سهم معدنی و صنعتی چادرملو نیز به ارزش بیش از 3میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. همچنین 14میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش بیش از 6میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. بیش از 5 میلیون سهم ایران‌ترانسفر به ارزش بیش از 7میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

امروز بازار سهام همزمان با انتشار گزارش‌های عملکردی خودروسازان و همچنین افزایش خوش‌بینی‌ به دورنمای بودجه برآوردی این شرکت‌ها در سال مالی آینده شاهد اقبال خریداران سهام به گروه خودرویی‌ها بود.

همزمان داغ‌تر شدن موضوع واگذاری سهام سهمیه‌گزاری ملی ایران از سوی بانک تجارت به گروه قطعه‌سازی کرور باعث شد تا تحلیل‌های مختلفی بر سر جذابیت سهام ایران‌خودرو و سایپا بر سر زبانها بیفتد. همزمان امروز بازارگردانی سهام در میان هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و معدنی‌ها در حالی ادامه داشت که همراه اول با افزایش تقاضا از سوی خریداران اغلب حقوقی امروز در دامنه نوسان مثبت قیمتی و در روندی متعادل به کار خود پایان داد.

امروز گروه سیمانی‌ها نیز شاهد تکاپوی معامله‌گران پرهیاهو برای تعدیل قیمت سهام این گروه در آستانه انتشار گزارش‌های عملکردی و بودجه‌ای بود. امروز گروه رایانه نیز در اغلب نمادهای معاملاتی تا صفر تابلو (قیمت پایانی) متعادل شد و در گروه پالایشی‌ها نیز اگرچه بازارهای جهانی با نوسان چندانی برای قیمت نفت خام مواجه نبود، اما شاهد افزایش تقاضای ناپایدار از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بازار بود.

همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش 3 واحدی به کانال 849 واحدی رسید.

در معاملات فرابورس سه شرکت فولاد هرمزگان جنوب، پالایش نفت لاوان و تولید برق ماهتاب کهنوج بیشترین تاثیر مثبت را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت پتروشیمی مارون، بیمه اتکایی ایرانیان و اعتباری ملل بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص فرابورس داشتند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه