اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951201237045500

فوربز منتشر کرد

هواپیماهای اجاره‌ای در راه ایران

کد: 13951201237045500

https://goo.gl/saZTsj

، تهران , (اخبار رسمی): ایرلند از کشورهای پیشرو در جهان برای شرکت‌های لیزینگ هواپیمایی محسوب می‌شود. 11 فوریه سازمان هواپیمایی کشوری ایران (CAOI) توافقنامه همکاری با یک شرکت هواپیمایی ایرلندی (IAA) برای پوشش لیزینگ هواپیما، نظارت پرواز و تعمیر و نگهداری و تعمیر در میان مناطق دیگر امضا کرده است.

هواپیماهای اجاره‌ای در راه ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، براساس گزارش‌های محلی، تهران با یک شرکت لیزینگ هواپیمایی بین‌المللی برای تأمین مالی 77 فروند هواپیما از بوئینگ و ایرباس به نتیجه رسیده است.

اطلاعات مربوط به این معامله در این مرحله هنوز کاملاً مشخص نیست و معلوم نیست چه کسی امضا کرده و چه زمانی به اجرا درمی‌آید. بااین‌حال این معامله احتمالاً برای اولین بار است که در بین چندین قرارداد بزرگ طی هفته‌ها و ماه‌های آینده رخ می‌دهد.

تهران تا به الان معامله‌ای برای خرید 100 فروند هواپیما از شرکت ایرباس، 80 فروند از بوئینگ و 40 توربوپراپ از تولیدکننده فرانسوی-ایتالیایی ATR امضا کرده است.

خطوط هوایی محلی هم بحث و گفتگو با سوخو روسیه و امبرائر برزیل را مطرح کرده‌اند. اما همه این معاملات به طریقی به تأمین مالی و فاینانس نیاز دارند.

در این رابطه به نظر می‌رسد که شرکت‌های لیزینگ ایرلندی در یک موقعیت قوی برای درگیر شدن در هر قراردادی در حال مذاکره هستند. ایرلند از کشورهای پیشرو در جهان برای شرکت‌های لیزینگ هواپیمایی محسوب می‌شود. 11 فوریه سازمان هواپیمایی کشوری ایران (CAOI) توافقنامه همکاری با یک شرکت هواپیمایی ایرلندی (IAA) برای پوشش لیزینگ هواپیما، نظارت پرواز و تعمیر و نگهداری و تعمیر در میان مناطق دیگر امضا کرده است.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران (CAOI) می‌گوید بر اساس چهارچوب قرارداد، ایرلاین‌های ایرانی می‌توانند برای هواپیماهای ثبتِ اروپایی اقدام به پرواز کنند. به عبارت بر اساس چشم‌انداز فعالیت‌های آن‌ها، ایرلاین‌ها می‌توانند با ایرلاین‌ها یا شرکت‌های لیزینگ ایرلندی قرارداد امضا کنند.

هواپیمایی آسمان ایران یکی از اولین استفاده کننده‌ها از این توافقنامه بوده است. این قراردادها برنامه‌ریزی برای اجاره 7 هواپیما ایرباس A320neo است و شرایط این قرارداد با (شرکت هواپیمایی ایرلندی (IAA)) به‌زودی بعد از اینکه در ایرلند ثبت شد اجرا خواهد شد.

در میان شرکت‌های پیشروی ایرلندی که با ایرانی‌ها قرارداد دارند، شرکت آوالون هم وجود دارد که متعلق به شرکت بوهای چینی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]