اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951201237195763

در نشست مشترک سرمایه‌گذاران قزاقستانی با مدیر کل شیلات گلستان انجام شد

برنامه‌ریزی برای پرورش 200تن ماهی در قفس

کد: 13951201237195763

https://goo.gl/aUD48Y

، تهران , (اخبار رسمی): هیات سرمایه گذاران اعزامی از کشور قزاقستان، برای آشنایی و بازدید از ظرفیت ها و پتانسیل ها و پروژه های شیلاتی استان، طی سفری به استان گلستان، با مدیر کل شیلات استان نشست مشترکی برگزار کردند.

برنامه‌ریزی برای پرورش 200تن ماهی در قفس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان گفت: استان گلستان با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب، از نظر فعالیت‌های شیلاتی در ایران شرایط ممتازی دارد و تمام فعالیت‌های مرتبط با موضوع شیلات اعم از پرورش میگو، ماهیان خاویاری، گرمابی، سردابی، پرورش و تکثیر ماهیان زینتی و پرورش زالو در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به میزان تولید فرآورده‌های شیلاتی در گلستان اظهار کرد: در حال حاضرسطحی بالغ بر 6/6 هزار هکتار از زمین‌های استان گلستان زیر کشت محصولات شیلاتی است که 21 هزار و 500 تن تولید در سال جاری خواهیم داشت و در افق 1404، تولیدی بالغ بر 60 هزار تن در برنامه کاری شیلات گلستان قرار دارد.

وی با بیان این که پروسه کامل قالب فعالیت‌های شیلاتی در داخل استان انجام می‌شود تصریح کرد: چرخه تولید محصولات شیلاتی اکثرا در داخل استان گلستان انجام می‌گیرد و تمام فعالیت‌ها، از تکثیر و پرورش گرفته تا بسته‌بندی و عمل‌آوری، غالبا در داخل استان انجام می‌شود.

قدس علوی در خصوص میزان تولید محصولات شیلاتی استان گفت: در سال جاری، 1125 تن میگو در سطح مفید 388 هکتار در استان تولید شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پرورش ماهی در قفس 200 تن، ماهیان گرمابی 19 هزار تن از گونه‌های مختلف، ماهیان سردابی بالغ بر 750 تن، ماهیان زینتی بالغ بر 3 میلیون قطعه، ماهیان خاویاری بالغ بر 200 تن و در مجموع حدود 21 هزار و 500 تن، این میزان تولید محصولات شیلات استان در سال جاری تولید شده و یا خواهد شد.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان یادآور شد: بعضی از محصولات ما در کشور و خاورمیانه منحصر به فرد هستند. مثل میگو و ماهیان خاویاری که میگو تولید شده در استان گلستان دارای کیفیت بسیار خوب و بازار پسند در کشور و خاورمیانه است. همچنین تکثیر بعضی از گونه های مختلف بچه ماهیان خاویاری در استان گلستان انجام و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

همچنین در این جلسه سرمایه گذار قزاقستانی با ابراز خرسندی از همکاری با شیلات گلستان، آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات در این زمینه و به خصوص آشنایی با تکنولوژی پرورش ماهی در قفس و پن و انتقال این تکنولوژی به کشور قزاقستان اعلام کرد.

گفتنی است هیئت سرمایه گذاران قزاقستانی که دو ماه گذشته نیز به استان گلستان سفر کرده بودند، طی سفری چند روزه به گلستان از پروژه های مختلف شیلاتی اعم از پرورش میگو، ماهیان سردابی، ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس و پن و واحدهای عمل آوری استان، بازدید به عمل آوردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی