اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951203238226226

شاخص کل بورس تهران 102 واحد رشد کرد

بازار سهام آرام و محتاط

کد: 13951203238226226

https://goo.gl/7jAH3H

، تهران , (اخبار رسمی): امروز بازار سهام، بازاری متعادل و آرام در محدوده صفر تابلو شاخص بود؛ هرچند نسبت به روزهای گذشته اندکی پر حجم تر بود اما به دلیل ضعف نقدینگی و حرکت دست به عصای معامله‌گران همچنان جرات قدم‌های بزرگ را ندارد.

بازار سهام جرئت حرکت ندارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری نسیم اقتصاد، امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 102 واحدى به رقم 77 هزار و 800 واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با 59 واحد افزایش عدد 15 هزار و 819 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 100 واحدی به رقم 85 هزار و 239 واحد رسید.

همچنین امروز سه شنبه سوم اسفند ماه 95 شاخص بازار اول با افزایش 55 واحدی عدد 55 هزار و 100 واحد را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم با 309 واحد افزایش به عدد 166 هزار و 268 واحد رسید.

در معاملات سهام امروز سه شرکت ارتباطات سیار ایران، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب با 43، 20 و 16 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت سایپا، پارس خودرو و معدنی و صنعتی گل گهر به ترتیب با 19، 10 و 8 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص بورس داشتند.

 بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس 3 میلیارد و 5 میلیون و 384 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 1 میلیارد و 367 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 49 هزار و 460 نوبت است.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارتن ایران، تولیدی صنعتی درخشان تهران، لیزینگ آریا دانا، قند بیستون، پالایش نفت لاوان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، مواد اولیه دارویی البرز بالک، پخش البرز، داروسازی تولیددارو، حق تقدم خرید سهام سبحان انکولوژی، صنایع لاستیکی سهند، همکاران سیستم، معادن بافق، سرمایه‌‌گذاری صندوق بازنشستگی، کارخانجات تولیدی شهید قندی، داروسازی امین، سیمان قائم، سیمان غرب و پتروشیمی شازند بازگشایی شدند.

امروز در بازار معاملات بلوکی بورس تهران گروه ایران‌خودرو در حالی بلوک 9.4 درصدی سهام بیمه پارسیان را به قیمت پایه هر سهم 365 تومان روانه میز فروش کرد که از سوی گروه مالی بانک پارسیان به همین قیمت خریداری شد. این در حالی است که گروه ایران خودرو به طور مستقیم و غیر مستقیم مالک بیش از 33 درصد از سهام بانک پارسیان است که به این ترتیب می‌توان گفت این معامله دوباره شناسایی سود کاغذی از طریق شرکت‌های سرمایه‌پذیر ایران‌خودرو است.

همچنین بیش از 18 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. اندکی بیش از 17 میلیون سهم سایپا نیز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. 14 میلیون سهم زامیاد نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده این سهم کد به کد شد.

12 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 11.5 میلیارد تومان و همچنین بیش از 10 میلیون سهم ایران ‌خودرو دیزل به ارزش بیش از 800 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

5 میلیون سهم بیمه ملت نیز به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. همچنین 3 میلیون سهم پتروشیمی مارون به ارزش 9 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد.

نمادهایی همچون صدرا، سمگا، سیمان هگمتان و برخی از دارویی‌ها سهم‌هایی بودند که برای نوسان‌گیران با اقبال خرید روبه‌رو هستند. در این بین امروز همزمان با رفت و برگشت اغلب نمادهای معاملاتی برای اعلام گزارش‌های بودجه‌ای برآوردی سال مالی 96 بورس تهران نظاره‌گر بودجه برآوردی سایپا با تعدیل مثبت 33 درصدی سود در سال 96 بود.

این در حالی است که نحوه شناسایی این سود با توجه به نحوه ارزیابی دارایی‌ها در آینده دچار ابهام‌های با اهمیت خواهد بود. هرچند که سایپا به ورود جریان نقد عملیاتی از محل طرح‌های توسعه‌ای خود همچنان دل‌خوش کرده است.

در گروه معدنی‌‌ها نیز فرمول جدیدی برای تعیین حق انتفاع معادن سنگ آهن در حالی در دست تدوین است که به نظر می‌رسد این فرمول به بودجه سال 96 دولت نرسد. سنگ آهنی‌ها هم‌اکنون فرمولی را در رایزنی با ایمیدرو در دست دارند که براساس آن امتیازهای تشویقی برای کاهش نرخ حق انتفاع معادن در کنار بحث آزادسازی نرخ سنگ آهن مبتنی بر نرخ جهانی منهای 3 درصد فروش داخلی را برنامه‌ریزی می‌کنند.

همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش تقریبی 1 واحدی به کانال 866 واحدی رسید.

در معاملات فرابورس سه شرکت پتروشیمی مارون، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و نفت ایرانول بیشترین تاثیر مثبت را ثبت کردند.

همچنین دو شرکت پتروشیمی زاگرس، بیمه کوثر و بیمه پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص فرابورس داشتند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز 1 میلیارد و 459 میلیون و 639 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 163 میلیون و 801 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 22 هزار و 408 نوبت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه