اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951211240466226

روند هفته فلز زرد و تحلیل آینده آن بررسی شد

صعود موقتی قیمت طلا

کد: 13951211240466226

https://goo.gl/dGRbLc

، تهران , (اخبار رسمی): نرخ طلای جهانی در روزهای اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کند و همچنان در سطح بالایی از سه ماه و نیم گذشته ایستاد. هرچند این اتفاق در روز دوشنبه کمی با تردید مواجه شدبا توجه به ابهامات موجود در سخنرانی رئیس جمهور آمریکا این فلز مورد حمایت قرار گرفت و برای سومین روز متوالی صعود کرد.

صعود موقتی قیمت طلا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نسیم اقتصاد، این فلز ارزشمند روز جمعه به بالاترین رکورد در سه ماه و نیم گذشته صعود کرده بود و برای کل هفته 1.6 درصد افزایش قیمت رقم زد که چهارمین رشد هفتگی متوالی بود. تقاضا برای دارایی امن در بحبوحه نگرانیها نسبت به مسائل ژئوپلیتیکی و عدم شفافیت فدرال رزرو درباره افزایش نرخ‌های بهره، طلا را به بالاترین قیمت از نوامبر رسانده است.

قیمت طلا پس از اینکه ترامپ اعلام کرد بودجه ای را پیشنهاد خواهد کرد که هزینه دفاعی در آن افزایش پیدا می کند و با صرفه جویی در بخش‌های دیگر جبران می شود، برای مدت کوتاهی به بالاترین رکورد در سه ماه و نیم اخیر رسید.

در این راستا برخی تحلیلگران معتقدند که ترامپ و فدرال رزرو در مسیرهای مخالفی هستند. ترامپ نرخ‌های بهره پایین‌تر و دلار ضعیف‌تر را می خواهد در حالی که فدرال رزرو مایل است در صورت مثبت بودن آمار اقتصادی، نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

آمار صندوق‌های فدرال نشان می‌دهد، احتمال افزایش نرخ‌های بهره در نشست 15 مارس فدرال رزرو اندکی افزایش یافته اما اکثر فعالان بازار انتظار ندارند، نرخ‌های بهره تا دو هفته آینده افزایش پیدا کند که این موضوع به نفع طلا خواهد بود.

لازم به ذکر است که شاخص دلار آمریکا روز دوشنبه 0.3 درصد کاهش یافت. ضعیف شدن دلار، تقاضا برای کالاهایی مانند طلا که به این ارز قیمت گذاری می شوند را تقویت می کند. دلار تحت تاثیر احتمال پیاده سازی کندتر از حد انتظار سیاست‌های مالی ترامپ به خصوص اصلاحات مالیاتی، تحت فشار منفی قرار گرفته است.

همچنین تحلیلگران انتظار دارند، نگرانی‌هایی که در آستانه انتخابات در هلند، فرانسه و آلمان وجود دارد، از قیمت طلا پشتیبانی کند. در واقع قیمت قوی طلا منعکس کننده نگرانی‌هایی اساسی از جمله انتخابات‌های آتی در منطقه یورو، مشکلات در ونزوئلا، یونان و ایتالیا و مشکلات ارزی در هند است.

هرچند قیمت طلا در ایران برعکس سایر کشورها خیلی از نرخ جهانی آن طبعیت نمی‌کند اما این روزها شاهد افزایش نرخ سکه در ایران هستیم و از ابتدای اسفند ماه  نیم سکه و ربع سکه حدود ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۸ هزار تومان در بازار افزایش قیمت پیدا کرده‌ است.

اما کارشناسان در این زمینه معتقدند که بازار طلا و سکه داخلی بیش از آنکه تحت تاثیر مناسبات بین المللی و نرخ‌ها و شاخص‌های‌ جهانی باشد متاثر از نرخ ارز است و کاهش قیمت دلار دلیلی بر این تغییرات قیمتی است.

همچنین در مورد افزایش قیمت قطعات کوچک سکه در روزهای اخیر اصلی‌ترین دلیل بالا رفتن تقاضا برای این اقلام از سکه عنوان می‌شود.

این احتمال وجود دارد که قیمت سکه در روزهای پایانی سال به روند صعودی خود ادامه دهد اما به گفته کارشناسان ممکن است این وضعیت موقتی باشد و پس از به پایان رسیدن نقطه اوج تقاضا در این ایام از سال، دوباره قیمت این نوع از سکه‌ها از بازار به وضعیت تعادلی برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی