اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951211240776226

کاهش 127 واحدی شاخص کل بورس

کد: 13951211240776226

https://goo.gl/4FxkqF

، تهران , (اخبار رسمی): بازار امروز بورس متعال و کم حجم بود و با واگذاری سهام‌ها در اغلب نمادهای معاملاتی برخورد کرد.

کاهش 127 واحدی بازار بورس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری نسیم اقتصاد، بازاری که نظاره‌گر غلبه عرضه بر تقاضای سهام در گروه‌های خودرویی بود و خطر بزرگ برای ناظران بازار بی‌توجهی به شرکت‌های بزرگ و برخورداری از سهام شناوری بالا بوده که در غیاب نماد‌های پراقبال بازار این روزها از چشم معامله‌گران افتاده‌اند.

امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات با کاهش 127 واحدى به رقم 77 هزار و 475 واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز بدون تغییر خاصی در عدد 15 هزار و 791 واحد باقی ماند. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 65 واحدی به رقم 84 هزار و 962 واحد رسید.

همچنین امروز چهارشنبه یازدهم اسفند ماه 95 شاخص بازار اول با کاهش 45 واحدی عدد 55 هزار و 29 واحد را تجربه کرد و همچنین شاخص بازار دوم با 523 واحد کاهش به عدد 164 هزار و 683 واحد رسید.

در معاملات سهام امروز سه شرکت سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی‌، بانک انصار و سرمایه‌گذاری‌ ملی‌ایران‌ به ترتیب با 18، 17 و 14 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نفت و گاز و پتروشیمی تأمین به ترتیب با 59، 47 و 31 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص بورس داشتند.

 بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس 2 میلیارد و 210 میلیون و 861 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 932 میلیون 335 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 51 هزار و 745 نوبت است.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فناوران، صنایع ریخته‌گری ایران، مهندسی نصیر ماشین، نفت سپاهان، لعاب ایران، صنایع سرما آفرین ایران، کارخانجات پلاسکو کار سایپا، سیمان حگمتان، فنرسازی خاوران، لبنیات پاک، ملی صنایع مس ایران، تراکتورسازی ایران، تأمین ماسه ریخته‌گری، شیر پاستوریزه پگاه فارس، تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک و حق تقدم خرید سهام آن، قاسم ایران، کی بی سی، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه گهران امید، بانک مهر اقتصاد، اوراق گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران، متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی بورس کالا پس از انتقال به تابلوی پایه الف بازار پایه و همچنین معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری، بازگشایی شد. همچنین در بازار دوم بورس که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 130 میلیون سهم بیمه ملت به دنبال معاملات درون‌گروهی روز گذشته از کد سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به ارزش بیش از 26 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی منتقل شد.

صندوق بازنشستگی کشوری بلوک 12 درصدی بیمه ملت را به قیمت پایه هر سهم 202 تومان در حدود یک ماه پیش از بیمه ایران در حالی خریداری کرد که قیمت هر سهم این شرکت بیمه‌ای در تابلوی معاملات هم‌اکنون در محدوده 195 تومان درجا می‌زند. در این زمینه معاملات کد به کد و درون‌گروهی صندوق بازنشستگی کشوری در آخرین روزهای باقی‌مانده سال با توجه به لزوم تسویه مطالبات و عیدی مستمری‌بگیران در شب‌های عید، با قیمت خرید بلوک این سهم قابل‌تأمل است.

در گسترش نفت و گاز پارسیان نیز 110 میلیون سهم به ارزش بیش از 19 میلیارد تومان با کدهای درون‌گروهی سهامداران عمده منتقل شد.

همچنین 35 میلیون سهم سرمایه‌گذاری سایپا به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد. اندکی بیش از 19 میلیون سهم فولاد آلیاژی ایران نیز به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

معدنی و صنعتی گل گهر اما امروز با معامله درون‌گروهی 10 میلیون سهمی به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان روبرو بود.

بیش از 7 میلیون سهم بانک سینا به ارزش بیش از 700 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش نسبی 1 واحدی در کانال 870 واحدی باقی ماند.

در معاملات فرابورس سه شرکت شرکت آهن و فولاد ارفع، پتروشیمی مارون و آتیه داده پرداز بیشترین تاثیر مثبت را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت نفت ایرانول،  تولید نیروی برق دماوند و بیمه کوثر بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص فرابورس داشتند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز 3 میلیارد و 102 میلیون و 733 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 210 میلیون و 428 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 24 هزار و 122 نوبت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه