اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951216242256226

نوسان نماد‌های معاملاتی در قیمت پایانی

افزایش 22 واحدی شاخص بورس

کد: 13951216242256226

https://goo.gl/tpCsdb

، تهران , (اخبار رسمی): امروز بازار سهام بازاری متعادل و آرام بود که با افزایش تحرک خریداران سهام در مقابل فروشندگان، در اغلب نمادهای معاملاتی روی قیمت پایانی قرار گرفت و بر این اساس شاخص کل تنها 22 واحد افزایش را تجربه کرد.

افزایش 22 واحدی شاخص بورس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری نسیم اقتصاد، امروز شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 22 واحدى به رقم 76 هزار و 789 واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با 51 واحد کاهش در عدد 15 هزار و 557 واحد باقی ماند. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 14 واحدی به رقم 84 هزار و 113 واحد رسید.

همچنین امروز دوشنبه شانزدهم اسفند ماه 95 شاخص بازار اول با کاهش 89 واحدی عدد 54 هزار و 199 واحد را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم با 637 واحد افزایش به عدد 165 هزار و 144 واحد رسید.

در معاملات سهام امروز سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت ارتباطات سیار ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب با 44، 34 و 34 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت گروه مپنا (سهامی عام)، پالایش نفت تهران و پتروشیمی شازند به ترتیب با 48، 28 و 18 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس 2 میلیارد و 330 میلیون و 247 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 922 میلیون و 891 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 42 هزار و 875 نوبت است.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های عمران و توسعه شاهد، گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران، توکارنگ فولاد سپاهان، حق تقدم خرید سهام تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی فیروزا، اوراق مشارکت تبریز، اوراق اجاره صایتل، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، کشتیرانی دریای خزر، صنعتی بهشهر، سرمایه‌گذاری بهمن و سرمایه‌گذاری صنعت و معدن متوقف شدند.

امروز در بازار دوم بورس تهران که با معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، 135 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از 27.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

همچنین 110 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش کمتر از 25 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. همچنین 100 میلیون سهم بانک تجارت به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده این بانک کد به کد شد.

24.5 میلیون سهم بیمه اتکایی ایرانیان اما به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات درون‌گروهی با هدف شناسایی سود روبه‌رو بود. همچنین اندکی کمتر از 17 میلیون سهم بیمه ملت به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان امروز از سوی صندوق بازنشستگی کشوری کد به کد شد.

یک میلیون سهم پتروشیمی زاگرس به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان نیز امروز از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت، همین وضعیت در پتروشیمی پردیس نیز تکرار شد و اندکی بیش از یک میلیون سهم این شرکت به ارزش 800 میلیون تومان میان کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

امروز با تحرک بازارگردان‌ها در برخی نمادهای شاخص‌ساز از جمله هلدینگ خلیج فارس و تک‌سهم‌های معدنی، بازار سهام شاهد افزایش تقاضا از سوی معامله‌گران در گروه‌های مختلف به ویژه در میان شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین به ویژه بازاردومی‌ها بود.

همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش تقریبی 4 واحدی در کانال 865 واحدی باقی ماند.

در معاملات فرابورس سه شرکت آتیه داده پرداز، تولید برق ماهتاب کهنوج و توسعه و عمران استان کرمان بیشترین تاثیر مثبت را ثبت کردند.

همچنین سه شرکت پتروشیمی مارون، شرکت آهن و فولاد ارفع و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی بیشترین تاثیر منفی را در نماگر شاخص فرابورس داشتند.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز 3 میلیارد و 922 میلیون و 885 هزار تومان بود که ناشی از خرید و فروش 138 میلیون و 875 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 17 هزار و 248 نوبت است.

امروز همچنین فرابورس ایران از توقف نماد معاملاتی 48 شرکت حاضر در بازار پایه توافقی در روز آینده به لحاظ انتقال به تابلوی بازار پایه «ب» خبر داده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه